Jump to content

FreRoth

Medlemmar
  • Inlägg

    56
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Habo
  • Yrke
    Lab Engineer

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

FreRoth's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

11

Omdömespoäng

  1. Hur har det gått för dig? Tryckte själv i en 351W i min -65 Fastback. Det var jävligt tight och var tvungen att använda 66ans motorkuddar samt engine swap headers.... Men det gick efter svordommar
  2. Det har gått bra. Varit dålig på att uppdatera [emoji85] Dock har det varit många ramsor med en 351 i en 65a.. det är trångt som attan. Men det gick! Fick göra om bränslesystemet. I med en elpump som orkar att trycka fram bränslet ordentligt. Förra året var mest injustering osv. I år har det bara varit att åka. Motorn går riktigt bra och jag laddar ca 0.7 bar. Räcker gott o väl. [emoji6] Skickat från min iPhone med Tapatalk
  3. Jag upplever tvärt om Per. Hade mekanisk fläkt på innan (likadan som du har på bild). Kunde inte åka stadstrafik längre tid utan att den gick upp över 95 grader och var på väg mot mer... När jag åkte landsväg så sjönk tempen till 60 grader.... Satte på en Derle fläkt som är anpassad till -65 kylare och nu kan jag stå hur länge som helst på tomgång och den håller 90 grader nästan på pricken. På landsväg ligger den mellan 80-85 grader. Så det beror nog lite på bil och kylare. Min kyl är ju mindre än din. Så elfläkt var det bästa just för min bil. Hade samma bekymmer som dig vid igånstarten av fläkten. Fast det hjälpte inte med en 30A säkring. Fick gå på en 40A... Skickat från min iPhone med Tapatalk
  4. Köpte hos VP Autoparts till min. Där har de bara de som är skurna på ett håll... Passar fint.
  5. Bytte själv härom dagen. Eller rättare sagt tätade mitt tråg. Har one-piece oxå men det verkar vara lite olika kvalle på eftermarknads tråg. Plätt lätt som Per skriver. Har man felpros one-pice så medföljer monteringspinnar för att hålla fast packningen när man monterar tråget.
  6. Dock är det jäkla tight! Att skruva på headerserna på min tar ca40 min per sida [emoji35] Men det är 1.1l större motor så det flyttar på sig [emoji106]
  7. Hej. Är det någon som vet dimensionen på oringen på oljeröret som tätar vid lådan. Casefilled. Med vänlig hälsning, Fredrik
  8. Har filat upp fästena så det går att lätt att justera lite nu. Men vilken skit! Har haft en konversation med CJ Ponyparts om dessa motorfästen och dom var medvetna om att man var tvungen att borra upp dom lite osv... Suck! Dock så krediterar dom mig kostnaden för fästena. Bra support där CJ! Bli att beställa Ron Morris fästen istället. Eller har ni någon annat förslag?
  9. Det blir att lyfta upp motorn på den sidan och plocka bort fästet och fixa till det! Tackar för supporten! Får väl lägga det i signaturen. Bolt On = Bygg Om
  10. Vart ute och måttade lite. 34 1/4, 30 och 21 1/2 stämmer... Samt 34 7/16. Lutar åt motorfästerna...
  11. Ok Jaja, det blir att plocka ur motorn igen och fila lite... Suck! Jag som har jäklats med passagerarsidans grenrör idag.... Dessa Hookers sitter tight...
  12. Sätter på Hookers 6208 headers på min 351W som kräver 66ans fästen för att det ska funka... Därav.. 66ans fästen är eftermarknadsfästen... http://www.cjponyparts.com/motor-mount-kit-289-302-351-11-1-1965-1972/p/MMK6/
  13. Det har jag inte kollat dock... Lustigt att 65ans motorfäste funkar fin fint... Får mäta upp den. Tackar för måtten!
  14. Satte i 66ans motorfäste på min 65a och tycker att passformen inte är den bästa. Passagerarsidan går smidigt men när jag ska i med bulten på förarsidan så skiljer det halva hålet. Pressar jag motorn så bulten går i så pekar motorn åt förarsidan.... Känns inte rätt tyvärr...
×
×
  • Create New...