Registreringsbesiktningen var inga problem. Kontrollbesiktningen resulterade i två 2or Hög strålkastarbild och avsaknad av reflexer baktill. Eftersom bilen har rullat i Kalifornien hela sitt liv så har den ju aldrig varit besiktigad. Det är ju först om bilen är inblandad i en olycka det straffar sig dyrt om det visar sig att bilen haft något fel. Felen var ju av ringa art. Jag åkte genast hem och skulle skruva av lyktsargarna för att komma åt justerskruvarna. Jag kom då att tänka på en gammal Amazon som jag gjort det på för ett antal år sedan. Minnesbilden av detta var inte positiv då dessa skruvar alltid var fastrostade. Även med rostlösningsolja så brukade allt ändå gå sönder när man försökte rucka på skruven. Men, den här bilen har ju inte rullat i Sverige, så skruvarna var som nya Jag har fått en tid på OK idag, det känns säkrast att kolla in inställningarna proffessionellt innan man ger sig på en ombesiktning. Det är ingen som vet hur man ställer in strålkastarna själv mot en vägg? För ett antal år sedan hade jag en instruktionsbok till någon bil. I boken fanns en instruktion. Om jag inte minns fel skulle man ställa upp bilen så att strålkastarna var 5 m från väggen. Den övre ljuslinjens höjd fick inte vara högre än strålkastarens mitt eller möjligtvis - 2 cm eller något liknande. Någon som vet? Man sparar ju in ytterligare några hundralappar om man gör det själv :wink: Angående reflexerna så trodde jag att det var inbyggt i baklysena. Det ser så ut. Precis så sa besiktningsmannen också. Men Mustang från 69 har tydligen baklysen med fejkade reflexer. Tråkigt att behöva sätta dit ett par extra självhäftande reflexer. Förstör lite av det estetiska då jag ogillar klistermärken och annat skräp på bilar. Det känns i alla fall jättebra att bilen numera är registreringsbesiktigad.