Jump to content

DMR

Medlemmar
  • Inlägg

    6
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

DMR's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. DMR

    Koppling

    Ford gjorde recalls på kopplingarna på -07orna... Det var tydligen ingen lyckad konstruktion och många drabbades. Kolla så inte svänghjulet fått stryk på kuppen Jag kör med McLeod RXT Twin Disc (1000hp utförandet) på min GT500 med 580whp och den är riktigt bra. Det går bra att krypköra/slira osv men det kräver lite vana då spelet är ganska kort mellan skiva 1 och skiva 2 som bettar ordentligt. Den är inte trögtrampad och den ger en grym "bettkänsla" vid snabba växlingar. Jag är väldigt nöjd med RXT:n iaf (Tänkte bara ifall du ville veta hur den var ) Lycka till! Mvh Danne
  2. Tack! Nu är det fixat samt uppdaterat i texten. Nya prylar har tillkommit i listan. Har någon erfarenhet av Watt's link? Jag upplever bilen/bakvagnen som instabil/oprecis när tex när man gör filbyte i spårig väg, släpper av på gasen hastigt vid pådrag samt när man kör på ojämn väg.
  3. Diablo Sports Predator är en såkallad "Tuner". Den används för att trimma bilen. Troligtvis ligger det en original och en trimmfil på den så man kan växla mellan. Sen kan många av dessa enheter läsa/radera felkoder, se aktuella värden i motorn mm. Bra att ha. Det innebär att din bil har varit trimmad på gott och ont. Mvh
  4. Tackar! Det var bra med respons här på forumet! KUL! Jag ska definitivt hälsa på på slottet och väcka landshövdingen Kikade på träffbilderna, mycket fina mussar här i krokarna. Ska bli roligt att komma med i gemenskapen.
  5. Hej allesammans! Jag har kört min GT500 -07 en sommar och tänkte förädla bilen lite inför kommande säsong. Min nuvarande setup är: Chassi: #BMR handling kit med sänkning och kralligare krängningshämmare. Motor & drivlina: #Kooks Long tube headers #Rostfritt helsystem med mindre kattar och bra flöde: skapar bra med oljud med #Steeda CAI #Steeda 2,65(?) kompressorhjul. #Steeda Tri-ax shortshift #Värre koppling (Mc leod RXT) #samt en tune gjord i bänk. Bilen lämnar 580hk på hjulen idag. Inför sommaren har följande förädling inhandlats: Ett monoblade gasspjäll från Fordracing, 72lb Fordracing spridare, Kennebell Boost-a-pump samt ett 2,5" kompressorhjul. På chassisidan har jag investerat i en Whiteline Watt´s link för att öka stabiliteten/spårsäkerheten. Någon som har testat att uppgradera till en Watt's link bakvagn? Blir det stor skillnad mot original? Mina funderingar är: Är det värt att titta på en begagnad Gt500 5,8 kompressor eller satsa direkt på typ en 2,9 skruv istället? Ingen som råkar ha en liggandes i vägen förövrigt? Eller kanske sikta på E85-konvertering? Nån som provat vatten/metanolinsprutning på GT500? Hoppas det inte vart för långt och ingen orkar läsa Mvh
  6. Tjenare! Daniel heter jag. Jag är ny på forumet och ny inom Mustang-världen. Jag införskaffade min GT500 i våras och är mycket nöjd. Innan dess så har jag bara ägt speciella modeller av BMW. I samband med att jag fick tjänstebil så blev det till att sälja min underbara BMW 330d. Nu skulle den ersättas av en renodlad sommarbil. Innan jag tog steget så läste jag på en massa. Valet stod mellan (nu kanske jag svär i kyrkan ) Corvette C6 Z06, M5 E60 och Shelby GT500. Anledningen till att valet föll på GT500an var utseendet, kraften och att den är lättrimmad. Varför lättrimmad är viktigt för mig? Jag kan bara svara på det med att det är ett beroende jag har fått. Innan jag ens köper en bil så läser jag om trim till den Det började med min BMW E23 745ia via min E46 330d med 360 diesel hk till mitt senaste tillskott GT500an. Jag köpte den lite uppiffad till att leverera 580hk på hjulen och mer ska det bli GT500:an syns, hörs och är riktigt rolig att köra Avslutar detta långa inlägg med att lägga till en bild
×
×
  • Create New...