Jump to content

styrmax

Medlemmar
  • Inlägg

    9
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

styrmax's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

11

Omdömespoäng

  1. Har löst sig. Åkte ner till "min" mekaniker. Läste av felkoder och det var feltändning på cylinder 1. Antagligen nåt som "beckat igen" under vinterförvaringen. Åtgärdat genom en ordentlig varmkörning i stundtals icke så lagliga hastigheter..... Nu går den fint igen. /A
  2. Halloj! Fick sms hemifrån att Emission System lampan lyser på Mustangen. Har sökt i forumet men inte hittat nåt. Kanske jag som är kass på att söka... Några ideer? Den gick lite ojämnt en stund efter att vi tog ut den från vinterförvaring i torsdags men tyckte att det ordnade upp sig. /Anders
  3. Haha, men tack för hjälpen då! Kan tillägga att jag faktiskt läste "the fucking manual" men av någon anledning kollade jag bara under "interior lights" där det inte står något om detta och inte under "panel dimmer control". Kanske är därför frågan ställs flera gånger i månaden...... Men visst. Nästa gång man undrar nåt om däcktryck kan man ju alltid kolla under hur man justerar volymen på stereon.....blir ju ett jäkla tryck om man vrider på den där lilla ratten..... Gött att vi är så hjälpsamma här på forumet.... ? /Anders
  4. Hämtade ut bilen idag. Startade utan problem och går som en klocka! Härligt!! Men.....innerbelysningen vill inte slockna. Den lyser konstant och strömbrytarna till den (jo, jag har provat) hjälper inte heller. Finns det nån reset för detta?? /Anders
  5. Så har äntligen våren kommit och det är dags att släppa ut ponnyn på grönbete! Jag är rookie och det är för mig första gången jag tar ut bilen ( GT cab -06 ) efter vinterförvaring. Den har stått utan batteri sedan november. Är det något särskilt jag skall tänka på? /Anders
  6. Tjena! Snart är det vår! Sitter och bläddrar i Grufmankatalogen som när man var 8 och lusläste nya katalogen från ToysRus..... Har funderingar på att investera i ett öppet luftfilter till min GT cab -06. Har hood scope på kärran och tänker då att den extra luft som det nu ev ger kanske kommer ännu bättre till pass med ett öppet filter... Någon som har erfarenhet av detta? Ger det någon effektskillnad egentligen eller är det mest insugsljudet som påverkas? Sedan är jag ju såpass novis på detta att den djungel av filter och tillverkare som finns känns ogenomtränglig. Så jag tar tacksamt emot tips på vilket filter som nu då ev skulle kunna vara "bäst" för min bil. I övrigt är bilen original. Jag tänker kanske i första hand ett filter utan tune. Sen får jag se.... Mycket vill ju gärna ha mer.... Som sagt, tips och erfarenheter mottages med glädje! /Anders
  7. Tjena! Tack för svar. Jag har bestämt mig för att ställa den i industrilokalen. Ang batteriladdare, så hade jag som sagt gärna haft en CTEK på den hela vintern, men eftersom det var lokalförvaltarens önskemål att den skulle stå utan batteri (alla andra bilar han har där gör det) så ville jag bara kolla konsekvenserna och blir det inte värre än vad Robban1 beskriver så får det väl bli så. Blir det några fina vinterdagar kan jag mycket väl tänka mig att ta ut bilen och köra en sväng. Det jag menade var att jag nog inte kommer åka dit en gång i månaden för att rulla bilen 10 cm, för att undvika platta hjul.... Så, tack för tipsen! Nu hoppas jag på någon vecka till med ok väder, sen får det bli vinteride. /Anders
  8. Hej! Först: Jag har sökt på "Vinterförvaring" i forumet och läst alla 8 inlägg, med svar och kommentarer, som dyker upp. Trots detta vill jag kolla lite vad jag skall tänka på och vad som är bra/bättre/mindre bra/dåligt.... Jag har en 06:a cab som ju snart skall få gå i ide. Har inget eget garage så behöver alltså hyra. Har idag varit och tittat på en lokal som tidigare använts som fabrikslokal, men numera endast används som (vinter-)förvaringslokal för bilar, husvagnar och liknande. Ingen värme, men isolerat och frostfritt, betonggolv och tja, en industrilokal.... Jag hade helst viljat sätta en CTEK-laddare på bilen över vintern, men fastighetsförvaltaren vill att man plockar ur batteriet och förvarar/laddar det hemma, av säkerhetsskäl.... Exakt vad blir konsekvenserna av att ta ur batteriet? Någon i forumet bör ju rimligtvis ha gjort detta. Ser att det i forumet råder delade meningar om bensin i tanken eller ej, varmkörning av motor, körning av AC, rullning av däck, rutor stängda eller öppnade något, samt service/oljebyte före eller efter förvaring. Tänker mig full tank, minst 3 kg i däcken, 2 torrbollar i bilen (kupé och bagage), rutorna något öppna och silvertält. Helst då batteriet på en CTEK, men får väl ta ur det om ägaren trilskas och konsekvenserna är hanterbara... Kommer nog inte åka o rulla bilen en gång i månaden. Ang service så är bilen relativt nyservad så jag funderar på att vänta med service/olja till våren. Låter det vettigt eller gör jag något oerhört korkat misstag som jag kommer att ångra till våren? Jag har ev också möjlighet att ställa in bilen i en lada betydligt närmare hemmet. Är dock en oisolerad äldre lada med jord-/grusunderlag. Är inte säker på att det är ett bra alternativ, men tar gärna emot kommentarer och erfarenheter även kring detta! Jag är som sagt total Mustangrookie, men väldigt glad för min bil och vill ju att den skall ha en bra vinter så att husse blir glad när våren kommer! Om det händelsevis är någon från Kronobergs Län / Växjö som läser detta så vore jag oerhört tacksam för tips på bra vinterförvaring! Tack på förhand för alla grymma tips som nu kommer att rulla in! /Anders Växjö
  9. Hej! Har precis blivit med Mustang! Min första (än så länge....). Har haft mycket nytta av alla informationsrika inlägg här på sidan när jag letade bil, så ett stort tack till alla här som bidrar med så mycket bra! Så nu när Mussen äntligen står utanför huset känns det självklart att bli medlem både i klubben och här i forumet. Ser fram emot många sköna diskussioner och mycket informationsutbyte här på sidan! /Anders (styrmax)
×
×
  • Create New...