Jump to content

Jimmyeklof

Medlemmar
  • Inlägg

    23
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Jimmyeklof last won the day on 22 maj 2019

Jimmyeklof had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Halmstad
  • Yrke
    Underhållsplanering

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Jimmyeklof's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

11

Omdömespoäng

  1. Min -71:a (import) Fabrikat FORD MUSTANG MACH 1 Fordonsslag PERSONBIL Fordonskategori M1 Fordonsår 1971 Passagerare Antal passagerare, max 3
  2. Jag satt en liten behållare som samlar upp det som trycks ut. Händer ju att man varmkör i garaget och då slipper man klabbet på golvet.
  3. Svetsa fast en hylsa på en förlängare så den når ner till "pumpaxeln" Jag gjorde inte det och tappade en 8mm hylsa ner i motorn. Var bara att vända på motorn och plocka av tråget, igen.... Tycker det är gött att se att man får ut olja på alla vippor, så kan man släppa det. Finns annat att kolla när den väl gått igång.
  4. Finns i allafall en vattenkanal i "bakänden" på toppen som tätas/blockeras av insugspackningen.
  5. Ingen "frostplugg" där. Min insugspackning läckte och det såg ut som det kom mellan motor/låda.
  6. Den självklara detaljen tänkte jag inte på Går inte att lita på nått nu för tiden...
  7. Får åka och snacka med firman och se om de har någon ide' om vad man kan göra.. / Firman trodde knapp mig när jag var där. "kör på du och hörs inget oljud är det nog ok" Ska köra några mil till och hälla ut oljan i en ren dunk så de kan se själva. Jag hoppas oxå på det bästa:-)
  8. Hej, Någon som har haft problem med att ramlager går åt skogen på 351W? Förra året försvann oljetrycket efter ca 10 mils körning och lager/vev kasst.. HV-pump (oljetryckslampa kass/felkopplad el. nått) Gjort om och rätt (ny mek.tryckmätare) Block inlämnat på ö-syn, uppmätning, tvätt, ny St-pump, bytt alla lager + slipat vev. (-74 block - Eagle stoker vev .010) Efter lite insugsmek i helgen så bytade jag oljan och det då var ett svagt skimmer av "lager" på ytan. Inte så illa som förra året men när det syn så är det inte bra.... (15-20 mil) Oljetryck 5,5-6 kall motor - 2-2,5 på tomgång varm motor. Någon som vet några brister i smörjsystemet på dessa motorer? Nått lager som får mindre flöde eller har någon nån annan ide' om varför detta händer igen?.... Ännu en säsong i garaget:-( Mvh Jimmy
  9. Kanske ett alternativ? https://www.race-shop.com/rustoleum-motorfarg-ford-morkbla-p-8321-c-995.aspx
  10. Här kan ni läsa ut vad det betyder: http://www.mustangtek.com/FordDecode.html
  11. Prova att byta pump. Låter som att det är dålig cirkulation. Är ju inga stora pengar på en pump. http://www.abergsvtc.se/index.php?cPath=413_23095_48866_48890_4518358_4518391 Hur ser kylaren ut? Original? Blir nedre slangen på kylaren snabbt varm? Jag har borrat 2st 3mm hål i termostaten. Uppe/nere. Lite cirkulation hela tiden och man fyller hela kylsystemet vid kall motor.
  12. Hej, Någon som har en ”växelförare” eller vad man ska översätta det till. Den som går in i låda som man kopplat växelstaget/vajern på. Skulle behöva måttet centrum på axeln in i lådan till centrum hålet där staget sätts fast. Sitter nått hemmamek som gör att det inte går att justera... Tror att c/c inte stämmer mvh Jimmy
  13. Hej, Någon som har ett vettigt elschema till mach1 -71 som man kan få ta del av? Gärna i färg men allt är välkommet. Mvh Jimmy
×
×
  • Create New...