Jump to content

Loenne

Medlemmar
  • Inlägg

    10
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Loenne

  • Födelsedag 1946-05-18

Medlemsinformation

  • Stad
    Frankrike
  • Yrke
    pensionär
  • Intressen
    Mustang, skytte

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Loenne's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej. Kanske överspelat nu men jag hade liknande problem med min Musse som visade sig vara kärvande bromscylinder. Bromsplattorna gick inte tillbaka ordentligt utan låg på och vid 90-100 började det vibrera ordentligt. Kolla om skivorna blir varma/heta. Kan ju ev vara liknande problem. Bytte bromsoken fram och allt bra igen. Skickat från min SM-T550 via Tapatalk
  2. Du har nog rätt T-bird. Mycket jobb för liten skillnad. Hade hoppats på en enklare lösning, men vad f-n. Äh jag skiter i det, ha ha. Tack för rådet i alla fall.
  3. Är det liknande som T-bird hänvisar till, se ovan? Skickat från min SM-T550 via Tapatalk
  4. Är det något liknande som T-bird hänvisar till? Skickat från min SM-T550 via Tapatalk
  5. Min modell är en Mustang V6 3,9 från 2000. Där finns inget som visar hur mycket den drar.
  6. OK, tack. Borde väl gå med en OBD om man hittar någon som kör med Fords setup. Min bluetooth OBD2 funkar inte. Ford säljer till Canada och jag tror inte att de tillverkar specifika mätarhus för metric. Får söka vidare men tack för svaret.
  7. Hej alla. Någon som vet hur man kan ändra vägmätaren från att visa km istället för miles?? Har en importerad V6 modell 2000. Hastighetsmätaren har jag ändrat mha dekaler med vit bakgrund. Blev riktigt bra. Jobbet tog en timme max. Skickat från min SM-T550 via Tapatalk
  8. Tack för era råd. Låter troligt att det var vad som hände. Har nu rengjort och smort glidytorna för klossarna och tryckt oken fram och tillbaks. De funkar ok nu. När jag ändå är igång ska jag gå igenom övriga hjul också. Många tack.
  9. Tack, ska göra det. Med lite tur är det bara det. Men varför skakade ratten? Det borde enligt min enkla bedömning bara ha dragit lite snett. Men det gjorde det inte???? Lite undrande trots allt.
  10. Hej alla. Ny på forumet och ny Musseägare, V6 3,8L årsmodell 2000, ingen ABS. Efter en längre landsvägstur, 35 mil och paus, vid återstart började ratten skaka vid ca 70km/t men lugnade sig när jag saktade ner under 70. Efter kontroll visade det sig att höger framhjuls bromsskiva var överhettad. Problemet släppte efter ett tag. Misstänkte kärvande bromsok eller liknande men eftersom jag inte kände något sneddrag eller motstånd vid sakta rullning så är jag tveksam. Någon som har en ide?
×
×
  • Create New...