Jump to content

Änt-li-gen!


christianm

Recommended Posts

jag kunde inte hålla mig längre idag. Efter 2 års skruvande.

VILKEN KÄNSLA!! :D men nu ligger det där äckliga vita på marken igen :cry:

/Simon

Samma bekymmer här.

I lördags var det 10 grader i Karlstad och jag skyndade mig till garaget

för att montera tillbaka inredningen efter att ha svetsat och målat golvet.

Blev klar lagom till kvällen och tänkte att på söndag blir det nog lika bra

väder och då ska jag ut.

När jag vaknade idag så tittade jag ut genom fönstret efter den underbara

vårsolen men där solen skulle vara var det mulet och solstrålarna utbytta

till snö.

Så istället för att sura hela söndagen monterade jag dimmljusen men

fick ingen ordning på kablarna. Ser riktigt bra ut men lyser inte :(

Nåväl, jag har nog lite mer tid på mig innan vägarna är helt rena från

sand och salt :)

Link to comment
Share on other sites

jag kunde inte hålla mig längre idag. Efter 2 års skruvande.

VILKEN KÄNSLA!! :D men nu ligger det där äckliga vita på marken igen :cry:

/Simon

Såg en gul 70:a på Ringvägen i söndags,var det du?[/quote:2o9jgpv9]

hej, min bil är svart och jag åkte vega-vendelsö och tillbaka. Hann inte längre innan snöflingorna började yra :cry:

/Simon

Link to comment
Share on other sites

Regel No1: Tveka aldrig en solig dag ...

Idag snöar det i Linköping ... men det skiter jag i .... jag fick ju mitt lystmäte igår. :--8)

/frasse

Märkte det....

Kanondag i lördags när jag varmkörde Mustangen efter vintervilan. I söndags morse sken solen och jag drog iväg till Linköping tidigt på morgonen för att få mina Ford Racing prylar monterade :D:D Gick kalasbra och på eftermiddagen var det dags att åka hem.... Full snöstorm och slask i 25mil :shock::shock: hade ca 5cm tjockt lager snöslask i fronten när jag till slut kom hem :cry::cry::cry:

Nåväl efter dryga 2 timmars spolande och tvättande så var bilen återställd (grannanarna undrade om jag halkat när jag ligger vid bilen och spolar underredet under pågående regn/snönedfallskitväder.. nä tvättar bilen bara.... varpå de ruskar på huvudet och går därifrån...), Mustangen har nu stått några dygn med lufttorkare så den är väl så gott som återställd nu och jag fick ju i varje fall äntligen prylarna monterade :D

Men det blir inga långkörningar innan det blir stabilare väder för min del..... (fast jag ska ju montera lite bromsar också......)

Link to comment
Share on other sites

Kunde heller inte vänta längre!!! Efter att ha kört farfarns Opel Astra 1.7Diesel med dåliga kolvringar (så den har inte ens vrid kvar i motorn), så var det DAGS. Var och hämta ut den underbara Tungstensgråa besten i fredags och vilken härlig helg det har varit, torrt och varmt :-- Många goa mil körda :-- Lite sådär med det lilla snöfallet som dök upp igårkväll här i Partille, men det har ju smält idag.

Vill bara tillägga: DEN BÄSTA BILEN JAG NÅGONSIN KÖRT, helt underbar och väghållningen är inte långt ifrån E46:n jag hade. Supernöjd med 2006 GT:n :--

Link to comment
Share on other sites

Jo ja var ut å "varmkörde" i garaget i helgen med. Å var de inte så att de var 1m lappmögel utanför garageporten, efter ett vist lappmögelfall från taket så... Skulle ja oxå vart ut en sväng 8) Vägarna e ju snöfria här med :D Så lappmöglet e snart borta här med. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...