Jump to content

SLP Loud mouths i Skåne? [Update: blev MAC boom tubes ist]


mill

Recommended Posts

Missljud med Loud Mouth?

Ja det behöver inte gälla alla exemplar såklart, men lite "raspigt" ljud och beskrivs rätt väl med engelska "crackling" (kommer inte på svensk motsvarighet). Finns en del klipp på youtube där det hörs rätt tydligt när de varvar upp en del.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Missljud med Loud Mouth?

Ja det behöver inte gälla alla exemplar såklart, men lite "raspigt" ljud och beskrivs rätt väl med engelska "crackling" (kommer inte på svensk motsvarighet). Finns en del klipp på youtube där det hörs rätt tydligt när de varvar upp en del.

Har du hört detta i verkligheten eller bara på youtube?

Link to comment
Share on other sites

Jag har bara hört ett par loudmouths i verkligheten, och dessutom vid kallstart. Och sen är det väl ett par på youtube där jag minns att jag hört liknande att det lät lite "okontrollerat". Jag är inte ute efter att trampa ngn på tårna, och jag tycker loudmouths är jättebra, jag var helt inställd på att köpa dem från början.

Link to comment
Share on other sites

Om inte jag minns helt fel läste jag på mustangforums.com om detta men raspigt ljud.

OM jag inte minns helt fel, brukar det kunna bli lite så med off road X-pipor. Jag är inte säker, men minns nått sånt.

Min låter riktigt "raspigt" ibland, tyvärr inget jag är jätte nöjd över. Fast låter lite ballt ibland kanske :)

Link to comment
Share on other sites

Det är ju en fråga om smak och tycke, jag vill personligen ha fiskbåtljud. Ja x-pipa+ raka rör (loudmouths/boomtubes/etc) är nog ingen hit. Kör du x-pipa? Eller varför låter den så annars?

(stod inget om x-pipa i din signatur)

Link to comment
Share on other sites

Det är ju en fråga om smak och tycke, jag vill personligen ha fiskbåtljud. Ja x-pipa+ raka rör (loudmouths/boomtubes/etc) är nog ingen hit. Kör du x-pipa? Eller varför låter den så annars?

(stod inget om x-pipa i din signatur)

Nä jag själv har ingen X-pipa.

Jag donat till mitten delen själv, med fullflödeskattar.

Ritade en liten bild lättare så :)

Funderar lite på att köpa en färdig mitten del H eller X pipa. Men vill gärna ha ett som passar rätt av isåfall.

Link to comment
Share on other sites

Jag har bara hört ett par loudmouths i verkligheten, och dessutom vid kallstart. Och sen är det väl ett par på youtube där jag minns att jag hört liknande att det lät lite "okontrollerat". Jag är inte ute efter att trampa ngn på tårna, och jag tycker loudmouths är jättebra, jag var helt inställd på att köpa dem från början.

Om du är orolig att trampa mig på tårna tycker jag du ska sluta oroa dig, jag har stålhätta. :--

Jag är ju ganska van med ljudet från Loud Mouth, kanske "hemmablind", vad vet jag. Därför undrar jag lite över det du beskriver.

Ang kallstart, finns det något hårdare??? 8)8)8)

Link to comment
Share on other sites

Jag har bara hört ett par loudmouths i verkligheten, och dessutom vid kallstart. Och sen är det väl ett par på youtube där jag minns att jag hört liknande att det lät lite "okontrollerat". Jag är inte ute efter att trampa ngn på tårna, och jag tycker loudmouths är jättebra, jag var helt inställd på att köpa dem från början.

Om du är orolig att trampa mig på tårna tycker jag du ska sluta oroa dig, jag har stålhätta. :--

Jag är ju ganska van med ljudet från Loud Mouth, kanske "hemmablind", vad vet jag. Därför undrar jag lite över det du beskriver.

Ang kallstart, finns det något hårdare??? 8)8)8)

Ah va bra hehe :)

Sammanfattning:

SLP loudmouths, bra val

MAC boomtubes, bra val

Link to comment
Share on other sites

Har nog tusan fattat allt fel.trode du köpte SLP ju:( men som sagt det e ju en smaksak...

Nej det blev MAC ist, men det är mer eller mindre samma sak.

Link to comment
Share on other sites

Och om ngn vill ha demo imorgon eller på fredag i Halmstads-trakten (eller på vägen upp från Malmö), hojta till.

Fick en liten glad överraskning när jag skulle köra hemåt idag. Råkade hamna mitt i en usa-bils-cruise. Såg många fina gamla bilar, även en hel del gamla mussar, kul!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vackert !! :--

Ska sätta Loudmouth på min till helgen som jag beställde från mustansunlimited, måste säga att det gick otroligt fort att få hem dom det tog bara 1 vecka så va UPS å ringde på dörren :--

\\mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Film 3:

Nu i HD! Dock var micken ingen höjdare, vilket är det viktigaste :/ Nåja, bättre än inget antar jag. Ni med loudmouth eller liknande vet hur brutalt det låter i verkligheten ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...