elboy cmc 388 Posted March 31, 2009 Report Posted March 31, 2009 Hej ville veta om någon kan ge några bra råd då jag ska plocka nermin bakaxel på min 02a då jag ska byta utväxling mm och samtidigt blästra av den och få på lite ny lack. Vad behöver man ha koll på eller är det bara att skruva ner och skruva tillbaka tänker bara på själva demonteringen? Quote
87gt50 Posted April 1, 2009 Report Posted April 1, 2009 Ska du återanvända lager o överfall så se till att de hamnar på samma ställe. Chimsen spelar inte så stor roll om du ändå ska byta utväxling, men det kan vara bra att behålla dem som separata paket ändå som referens vid återmonteringen. Quote
elboy cmc 388 Posted April 1, 2009 Author Report Posted April 1, 2009 Nej jag tänkte byta ut allt lager,lameller, packboxar mm. Det är bara att typ pocka bort skivor,fjädrar,tömma klumpen & sen skruva ner den eller? Quote
87gt50 Posted April 2, 2009 Report Posted April 2, 2009 Det finns massor av how-to's på nätet, men du måste ha ut axlarna först innan du får ut klumpen. Se till att överfallen hamnar likadant som de sitter nu, resten kan ju kvitta om du ändå ska byta allt. Quote
elboy cmc 388 Posted April 3, 2009 Author Report Posted April 3, 2009 Då var den nere. Det tog drygt 1 och 45 min att plocka ner bakaxeln själv. Frågan är nu bara hur jag ska få tillbaka den Nu ska jag få iväg den så fort det går så man inte missar våren. Var lite knepigt med alla bussningar som spänner och bultar som inte vill ur. Quote
87gt50 Posted April 5, 2009 Report Posted April 5, 2009 Det är en baggis att få upp den själv. Tror jag hängt den i stötdämparna bara för att undvika att den faller ner, sen är det bara att börja dra dit UCA och LCA och allt det andra. Låt domkraften stå kvar under så fixar du det lätt själv. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.