Jump to content

(O)ljud från bensinpump GT 5.0 cab 94:a


Bengy

Recommended Posts

Tycker mig höra ett högt vinande ljud baktill, kan det vara bensinpumpen? Är det normalt att man hör den tydligt eller är den på väg att packa ihop? Låter osexigt och irriterande tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Tycker mig höra ett högt vinande ljud baktill, kan det vara bensinpumpen? Är det normalt att man hör den tydligt eller är den på väg att packa ihop? Låter osexigt och irriterande tycker jag.

gammal pump. slå i en liten flaska 2-taktsolja. Vissa påstår att det är bra för soppapumpen. Gör ett försök och rapportera

Link to comment
Share on other sites

Min gamla pump lät rätt mycket.. Ett vinande ljud

Böt till en wahlbro 255lph och den är mycket tystare.

Lite bökigt att byta pumpen dock, måste ner med tanken och gummimuffen som påfyllningsröret går in i är bra att byta när man lika har nere tanken, dessa brukar bli torra och börja läka!

Link to comment
Share on other sites

AHHH kanske tack vare denna nedrans muff som det luktar bensin

ett par minuter efter tankning. :shock::shock::shock:

MVH Lasse. 8)

Kolla i backspegeln - när du har tankat fullt och svänger vänster..... brukar bli en "våt" rand efter bilen då. :evil: Bränsleförbrukningen sticker också iväg... :twisted:

Kostar några hundra hos Grufmans. Lite stökigt att byta. Tanken behöver lossas för att få dit den ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har nu hällt i 2-takts olja några gånger (3 tror jag) men märker tyvärr ingen skillnad. Kan något ta skada om man överdoserar? Låter er veta vidare vad som händer.

Link to comment
Share on other sites

Frågan är ju hur tydligt den hörs? Visst hör man pumpen tydligt men när man slått igång rovan så tycker jag inte man hör mycket av den. Jag har också som Bohman skriver bytt till en 255:a och min hörs nog lite mer än en standard. Men då är det ju också öppet bak till skuffen på min bil tack vare den karossen.

Vad som är viktigt när man byter pump är att den inte hänger emot sin hållare eller nåt i tanken. Då blir det ett himla liv och tanken blir till ett trumskinn. Så se till att den verkligen hänger ordentligt i sin slangstump och att det finns en gummibricka mellan pump och fästet i botten på enheten.

Antar att det ser lika dant ut på en 94:a.

För mycket olja i bensinen eller i avgaserna är inte så nyttigt för kattar och näsor som sitter i rören, så du bör nog inte slå i för mycket. Men då tror jag vi är uppe på rätt stora mängder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...