Jump to content

stressa 351w en smula


mobcharge

Recommended Posts

Hej på er

Kul att följa en längre debbat.Jag kan dela med mej av mina upplevelser då det ska vara 290hkr i M codad bil så är det som jag ser det amerikanska hkr det är skildnad mot hkr gämförbara med en modern Audi tex.Jag har själv köpt en bil till i november kom den hem 69 M codad med något vassare kam,Edlbroock performerinsug och 600 förgasare,Mallory brytarlösfördelare,headers och motorn har gått ca 500 mil efter helrenovering.Det innebär att om man ska tro på allt som man läser angående efekthöjande delar så borde denna motor lämna ca 350-375 hkr eller?? men jag tror att min A6 avant 1,8T är max någon sekund efter på 402m.Det jag försöker att säja är det att ska man trimma en 351W och det ska bli någon större skildnad så får man löpa linan ut och investera riktiga toppar och en kamaxel som har rätt så häftiga profiler.Att byta insug och en kam på 460 i lyft är knapast värt besväret och pengarna när man kan köpa värre för nästan samma pengar.Som jag skrev i början det här är mina erfarenheter min nya kam är uppe på 300 grader och 665 lyft ändå så går motorn snält på 800 varv.OBS sätt INTE dit en sådan utan att löpa linan ut.

Link to comment
Share on other sites

Helt rätt, du ska INTE använda kamfett med slipmedel, utan nanturligtvis ett smörjmedel som är anpassat för smörjning och inte för slipning, men kom ihåg inkörningen om du byter kam.

Att jämföra en modern bil med elektronisk styrning på det mesta är inte riktigt rättvist, utan jämför istället med en AUDI från 69 så blir det mer realistiskt.

Grannens Volvo T4 är jämn med min 302 Boss vid en prestandatest, och det är något man får acceptera. Betänk att det är veteranbilar vi håller på med.

Link to comment
Share on other sites

Det var presis det jag försökte att framföra man kan inte gämföra effekt då som nu.Men allt detta debaterande om effekt hit och dit det kan väll vara till användning det finns faktiskt en hel del som kanske inte förstår lika mycket om motorer som du och jag Sam.Om jag gämför min -67 med 289 eller -69 med 351W med min Amazon Sport från -67 så är bägge Mustangerna som en raket.

Link to comment
Share on other sites

Appropå effekt då och nu.

När mustang monthly gick igenom gamla 402 tider kom de fram till att hot rod magazine körde 13.56 med en 428cj mach 1a.

och mustang monthly körde själva 13.80 med en 03 mach 1a.

Alltså är 428 lite snabbare..

Och drar du rödlysen med en o3 mach 1a mot en hyffsad bmw har den inte en chans..

kontentan, även mot dagens bilar står sig de gamla spisarna bra.

Tror dock det blir gt40 toppar och edelbrock performer rpm power pack till hösten, uppdaterar nog fjädring och bromsar nu innan våren istället..

safety first! ;)

Tackar för alla tips!

/D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...