Jump to content

Förgasarval??


Almqvist

Recommended Posts

På min 351c satt där en 2 portsförgasare.

Har nu en 400c maskin i bilen, efter mycke om och men...

Ett edelbrock performer insug portade toppar, något vassare kam samt

headers. Även en holley 750 dp. Denna är nog väl stor. Kan man byta

munstycken, och på så vis få en"mindre" förgasare??

Tacksam för nåt intressant svar!

MVH Fredde

Link to comment
Share on other sites

Populärt samtalsämne!

Usch jag är lite allergisk mot DP förgasare för de gör inget för effekten.

"For Race Only!!!"

Sälj den!!! :)

750 är annars perfekt för den storleken på maskin.

Val av förgasare är lite tycke och smak men vacum ska du ha om du inte ska köra Drag Race.

Holley vimmlar det av och är lätta att få tag på begagnat.

Nackdel med Holley är knepig justering om man inte är van själv och dessutom läcker den lätt och är kladdig att jobba med.

Edelbrock är min favorit och 1407 som är en 750 förgasare går som en dröm.

Att bestycka om det är likaså väldigt lättsamt och kladdfritt.

Drömmen nu är ändå de finare Demon förgasarna från Barry Grant

Mycket välgjorda och trevliga förgasare men själv har jag ingen erfarenhet praktiskt.

Link to comment
Share on other sites

Kul att se att det finns olika åsikter om förgasare.

Jag föredrar att bestycka en Holly istället för Edelbroock nackdel med Holly precis som Per säjer det rinner bensin men mycket änklare man har bara ett munstycke per sida att byta Edelbroock har man både fjädrar och nålar som ska lira ihop.Edelbroocken funkar bra på vanliga orginalmotorer med något vassare kam när det finns vakum kvar.

Ska man trimma lite till så är det att föredra en Demonförgasare dom är mycket fina men tyvärr lika mycket bensinblaskande när man byter munstycke.

Jag har själv använt mej av samtliga förgasare och nu har jag en Demon och den funkade skitbra i bromsbänken.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...