Jump to content

Val av kylare.


ht67 cmc 1502

Recommended Posts

Hej!

Jag har följt tråden med elfläkt men det känns ändå som om det är det en del frågetecken kvar... :?:

Eftersom jag nu ska fixa allt med motorn så vill jag att det ska vara ordentligt från början. Jag kommer att sätta en termostyrd elfläkt framför kylaren.

Jag frågade de som byggt min trimmade 351W motor och de säger att en ny 3 radig kylare

är Ok och bör funka bra men det gör inget om man sätter dit en 4 radig.

Utbudet av kylare verkar vara rena djungeln! :shock:

Vad är tex. skillnaden på en kylare som passar 68-70 jämnfört med en till -67? Eller är det bara att köpa en 4 radig kylare (oavsett år 67-70) för bigblock motorer så är alla problem ur världen?

Tacksam för all hjälp!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Du kan använda vad du vill till kylare mellan 67-70.

Jag själv använde en 4 radig biggblockkylare på min -67 med Flexalites 6 bladiga fläkt och det funkare perfekt då hade jag en 351W som var skapligt bra trimmad.

Nu har jag köpt en 2 radig Griffin alukylare som jag ska använda ihop med elfläckt till min mera trimmade 351W och det tror jag funkar bra.

Link to comment
Share on other sites

Vilken kylare är att föredra? Griffin eller den vanliga 4 radiga från unlimited?

Griffin alu. kylarna endast var för banracing.

Vad skiljer banracing kylarna från de vanliga Griffin? Om det i praktiken inte spelar nån roll så är väl en sån alu. kylare bättre?

Såg att det finns en hel del alu. kylare där som är billiga. Är Griffin bäst eller duger alla andra lika bra som tex. Be Cool kylare?

Hade du nåt art. nr?

Link to comment
Share on other sites

Griffinkylaren är inte bara avsed för bankörning.Det finns att köpa kylare som är mera avsed för dragracing men dom måtten är mindre jag föreslår att du köper en med måtten 26*19 den passar perfekt och är rejält stor.Be Cool kylarna är dyrare och jag tror ej att dom kyler bättre!!.En alukyl har bättre värmeavledning än en vanlig orginalkyl därav att aluminiumkylet är bättre.

Jag kan bara säja att jag är väldigt nöjd med den Griffin jag köpte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...