Jump to content

Reg plåtar ( små )


Tom Krusell

Recommended Posts

Hej

jag undrar hur man får tag i Små enradiga regplåtar?

Måste man kanske ha tillstånd för dom, Just nu har jag bokstäverna uppe och siffrorna nere. på en nästan fyrkantig plåt.

Sen har jag sett att endel har ramar runt plåten med texten " mustang" och ex 1969.

Var finns dom att köpa?

Mvh Tom

Link to comment
Share on other sites

Du beställer via bilregistret. Titta på ditt reg. bevis för bilen och beställ där eller också kan man göra det via nätet.

Ramarna du pratar om finns att köpa hos Mustang-delsfirmor.

Nu passar inte de små svenska skyltarna till 100% i dessa ramar utan man får trixa lite för att det skall fungera.

En del har skyltar som görs i Sverige av någon/några i amerikansk storlek,jag vet bara inte vem det är. Har själv försökt att hitta företaget.

De annonserade alltid i Wheels för 5-10 år sedan.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en -69 och beställde en skylt på nätet och fick en liten enradig, men det är bara till bak man får det. Jag beställde två gånger till bak, funkade utmärkt. Man ser vad man får för skyllt innan man är klar, så blir det fel är det bara att avsluta innan man beställer.

Link to comment
Share on other sites

Är det en ny regel som införts? Bara bak??

Jag har beställt små skyltar ändå sen de kom, (till flera Mustanger). Alltid fått både bak och fram utan problem. Men det kan som sagt vara en ny regel naturligtvis......

Finns det någon som vet vad som gäller i regler?

Link to comment
Share on other sites

Beställer man på nätet får man "1ENRADIG framskylt" och "1LITEN bakskylt. Jag provade alldeles nyss. Det gäller ialla fall årsmodell -69 -70.

Det går säkert att ringa och få två små, men inte på nätet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...