Jump to content

Mustangägare betalar för mycket skatt


grufman

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej MOS.....jag såg att min GT500 har också felaktig skatt fast papperen bara är en vecka gamla efter min reg.bes......

Du kan maila mig på min arbetsmail den info som du har.... storstadensbygg@telia.com

Tackar på förhand....synns när säsongen drar igång...kommer väl till Uppsala o hälsar på.....

MVH Bernt B "my little pony"

Skickat!

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Tack MOS för ditt svar.....jag har även svarat på din mail .....

MVH "my little pony" "hörs o synns"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
När jag kom förbi kontoret idag så hittade jag en trevlig överraskning på mitt skrivbord.

Skatteverket har svarat och 29 st Shelbys har fått en lägra skatt! Dock inte så låg som jag velat men ändå kul. Co2-värdet fastställdes till 324g/km på alla bilarna vilket innebär en fordonsskatt på 3.720 kr/år.

Det blir dessutom pengar tillbaka såhär lagom till jul! :) Transportstyrelsen kommer att återbetala det man betalat för mycket under åren.

Jag skrev även i min skrivelse till Skatteverket att även de andra bilarna som jag ej fått fullmakt för också borde få lägre skatt. Är det någon som äger en Shelby och som inte skickat fullmakt till mig men som ändå fått lägre skatt? Nyfiken bara.

Totalt skickade jag in 38 st fullmakter men i första omfången var bara 29 st med så jag antar att de andra 9 kommer senare eftersom jag skickade in dem senare.

Jag postar besluten till alla berörda fordonsägare.

God jul!

Denise

hur fick ni ner skatten till 3720kr/år? jag skickade in begäran om omprövning av CO2 värde och jag fick sänkt min. oxå till 324g/km. men min års skatt är 4440kr. hur kan min skatt vara nästan 800kr mer om CO2 är densamma?

Link to comment
Share on other sites

Dom höjde beloppet till 20:-/g koldioxid 1/1-2011 så därför blir din skatt högre, dom andra har säkert fått en tilläggsinbetalning på skatten, det fick jag i alla fall.

Skatten räknas ut enligt följande.

Grundavgift 360:-

Kodioxidskatt 20:/g på allt över 120 g, 324 - 102 = 204 * 20 = 4080

4080 + 360 = 4440

/Mikael

Link to comment
Share on other sites

:oops:Har vi kommit fram till något i denna fråga?

Har kollat flera 2011 5,0 mustanger på vägverket och alla har olika uppgifter och ganska varierande skatter från 3000 till den dyraste jag hitta på 4350kr

Finns infon någon stans om detta vänligen svara

Vill få den klassad så lågt som möjligt:D

MVH Mike:wave:

Link to comment
Share on other sites

:oops:Har vi kommit fram till något i denna fråga?

Har kollat flera 2011 5,0 mustanger på vägverket och alla har olika uppgifter och ganska varierande skatter från 3000 till den dyraste jag hitta på 4350kr

Finns infon någon stans om detta vänligen svara

Vill få den klassad så lågt som möjligt:D

MVH Mike:wave:

Jag tycker du ska maila till info@birf.org och se vad dom säger.

Mvh

Daniel

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Hav tröst Björn!

Det ordnar sig om du rensar din mejlbox, för då kan jag vidarebefordra ett mejl där det framgår hur du ska göra

Jag gjorde själv samma sak i höstas nämligen.

Alternativt kan du mejla mig och berätta din privata mejladress så kan jag skicka dit.

Mvh MOS

Hej MOS!

Jag har nyss köpt en gt500 med en alldeles för hög skatt. Kan du maila mig också? danni_jb@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...