Jump to content

Konstruktion av huvudstrålkastare 65/66


NS

Recommended Posts

Hej, håller på att renovera en Ht 65:a som importerats från Californien och spurtar nu för att bli klar till våren....

I helgen skulle jag montera ihop frontstrukturen och upptäckte till min förskräckelse hur huvudstrålkastarna är konstruerade... Måste man verkligen byta hela insatsen varje gång lampan går sönder??!!

Kan man ersätta lamporna med nått annat??

Vh Niklas

Link to comment
Share on other sites

Orginallamporna är av sk. "sealed beam"-typ dvs. strålkastaren och glödlampan är ihopgjutet i en enhet. Dessa går utmärkt att ersätta med vanliga runda H4-insatser av samma typ som i PV och Amazon. Om du monterar H4 så rekommenderar jag att du kopplar in relän till hel- och halvljuset för att spara livet på dom lite för klena strömbrytarna i Mustangen. Beskrivning finns i "EL-forumet".

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ett annat tips är att du köper BOSCH asymmetrisk insats med

parkeringslampa om du i framtiden kanske vill ha gula glas

på blinkers. :?

Då kan man flytta upp parkering i huvudstrålkastaren,

anledningen till mitt förslag av insats är att det blir rätt utsende

på glaset; svagt rundat. 8)

Det finns även en H4 lampa som passar i denna insats om man

vill ha det, finns att köpa hos Biltema :oops:

Men ljuset från en ny asymmetrisk lampa duger bra på våra

Mustanger.

Insatsen köpte jag senast hos Hansen Racing. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...