Jump to content

kul delar o tillbehör till 94-00?


turbopalmen

Recommended Posts

om någon vill ha hjälp att frakta hem prylar så säg till vi har flygfrakter som går 2 gånger i månaden från florida och vi kan hänga på lite mer prylar om så önskas. Räkna med runt 14kr/dollar + moms. Vi flyger allt som får flygas, dvs avgassystem, motorer, växellådor osv.

Vi brukar köra ca 1500kg/gång så vi har mkt bra rater. om någon är sugen så maila fredrik@grufmanbil.se

Det är alltså om det är något vi själva inte har i vårt ordinarie sortiment. Försök inte era lurifaxar! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Tänk på att frakten från USA kostar samma oavsett vad loggan säger på kartongen, mao, köp inget skit för dyra pengar. Välj ett magnaflow, det kommer du inte att bli besviken på.

Borla gör också fina system, men då kanske din budget spricker.

Ps vad tar hansen för ett magnaflow?

4800....det tar man inte hem ett för själv. blir nog ett sånt men hade helst velat ha ett slp

Link to comment
Share on other sites

Usch jag tycker att X-pipe på Mustanger låter som en

Italienare absolut det osexigaste ljudet som finns, det skall väl

för tusan låta som en manlig V8a. :cry:

tycker över huvud taget att dom nya jänkare låter som Italienare

man får ingen ståpäls direkt. :roll:

Av en slump råkade jag stå bredvid en Dodge Charger R/T

och lysnade när han startade och gasade, jag kan bara säga att

grannens Nissan Micra låter manligare. :cry::cry:

En V8a skall låta som en V8a.

Jag vart chockad var är världen på väg. :o

Bara mina små tankar, men man börjar väl bli gammal och halkar tillbaks till barndomen ibland :--

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Usch jag tycker att X-pipe på Mustanger låter som en

Italienare absolut det osexigaste ljudet som finns, det skall väl

för tusan låta som en manlig V8a. :cry:

tycker över huvud taget att dom nya jänkare låter som Italienare

man får ingen ståpäls direkt. :roll:

Av en slump råkade jag stå bredvid en Dodge Charger R/T

och lysnade när han startade och gasade, jag kan bara säga att

grannens Nissan Micra låter manligare. :cry::cry:

En V8a skall låta som en V8a.

Jag vart chockad var är världen på väg. :o

Bara mina små tankar, men man börjar väl bli gammal och halkar tillbaks till barndomen ibland :--

MVH Lasse. 8)

Nä du min låter då inte som nån italienare.

Fast ska prova med en X-pipa i vinter. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett Bassani x-pipe och cat back på min 03:a och ljudet är betydligt rappare och vassare än original utan att tappa mullret. Har en del resonans vid 100-120 som många andra har rapporterat men inte så det inte går att åka.

Skulle inte vilja byta tillbaka till orginalet, men det får nästa besiktning bestämma :)

Link to comment
Share on other sites

nepp, det tror jag inte. Vi säljer massor av "vanliga" delar till 90-talsbilarna. Mycket belägg, skivor, filter, stift osv. Inga trimgrejjer, inget sånt. Det enda vi får frågor om ibland är om man kan "hotta" gamla 4.6-motorn med typ ytterligare 50 hästar för några 1000-lappar med "nått chip". den frågan dyker upp en gång i månaden ungefär.

05 ägare däremot darrar inte på manchetten om ett trimkit går på 15 lax eller liknande.

Hehe! ok. Skönt att man sticker ut från mängden då :)

Fast jag ingår nog iofs inte i eran kundkrets..

Link to comment
Share on other sites

Tänk på att frakten från USA kostar samma oavsett vad loggan säger på kartongen, mao, köp inget skit för dyra pengar. Välj ett magnaflow, det kommer du inte att bli besviken på.

Borla gör också fina system, men då kanske din budget spricker.

Ps vad tar hansen för ett magnaflow?

På hansens hemsida står det 4900:-

När jag skulle hämta ut mitt så betalade jag 4535:- Vet inte varför det vart billigare.

Det roliga var att grufman skulle ha 13 500 för exakt samma system!!! 3x dyrare!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
ja han hade ju lite lite grann....o världens långsammaste sida. Är väl enda svenska sida/företag som ens erbjuder såna delar??

Det du skriver grufman kan man ju vända på, om man köper en billigare bil typ 96:a blir det ju mer pengar över till godis...ganska enfaldigt att tro att folk som inte köper en 05- inte har råd... folk köper väl den bil de vill ha...

Finns ingen som ens erbjuder sig ta hem vid beställning...man behöver ju inte köpa hem 2000st o lägga på lager, det förstår jag att inte det är ekonomiskt.

Jag till exempel letar avgassystem till min 1996 cab och hittar bara ett ställe i hela sverige som har ett magnaflow och det är hansen....om man vill ha tex ett slp loudmouth så måste man importera ett själv..

Jag är återförsäljare för bland annat Steeda i Sverige. Håller på med en ny webbsida som kommer ha webbshop.

Kika in på www.steeda.com så länge, de har mycket godis till alla nyare mustanger. Om du vill kan jag skicka en katalog (dock på engelska med priser i $).

Eller så håller du ut till nya webbsidan är färdig :D

Link to comment
Share on other sites

Tänk på att frakten från USA kostar samma oavsett vad loggan säger på kartongen, mao, köp inget skit för dyra pengar. Välj ett magnaflow, det kommer du inte att bli besviken på.

Borla gör också fina system, men då kanske din budget spricker.

Ps vad tar hansen för ett magnaflow?

På hansens hemsida står det 4900:-

När jag skulle hämta ut mitt så betalade jag 4535:- Vet inte varför det vart billigare.

Det roliga var att grufman skulle ha 13 500 för exakt samma system!!! 3x dyrare!

Det är för Hansen har avtal med dem och det har inte Grufman.

Jämför då hellre Ford Racing med andra sidor så blir det nog bättre prisbild för Grufman. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tänk på att frakten från USA kostar samma oavsett vad loggan säger på kartongen, mao, köp inget skit för dyra pengar. Välj ett magnaflow, det kommer du inte att bli besviken på.

Borla gör också fina system, men då kanske din budget spricker.

Ps vad tar hansen för ett magnaflow?

På hansens hemsida står det 4900:-

När jag skulle hämta ut mitt så betalade jag 4535:- Vet inte varför det vart billigare.

Det roliga var att grufman skulle ha 13 500 för exakt samma system!!! 3x dyrare!

Det är för Hansen har avtal med dem och det har inte Grufman.

Jämför då hellre Ford Racing med andra sidor så blir det nog bättre prisbild för Grufman. :thumbup:

japp, vi är billigast i sverige... billigare än mr prytz på nästan allt som är värt att saluföra sist jag kollade.

Link to comment
Share on other sites

japp, vi är billigast i sverige... billigare än mr prytz på nästan allt som är värt att saluföra sist jag kollade.

Inte för att vara taskig, men vad är du billigare på än MR.Prytz ??????

Öhh.. ford racing?

Jag är över 2885kr billigare på komplett bakaxel 3.73 till gt 05... håkan har nyligen justerat ner sina priser efter att vi gick ut med vår stora höstkatalog, men Grufman Bil är alltid billigast på Ford Racing så imorrn sänker vi priserna igen.

Link to comment
Share on other sites

hej

är du ute efter delar till -94-04

hör gärna av dig jag har plockat hem mycke delar till mina egna bilar och även hjälp kompisar med delar original och roliga eftermarknadsdelar till en bra peng.

christer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...