Jump to content

Mer fläktmotstånds frågor


Recommended Posts

Sitter alltid fläktmotståndet i fläktkåpan, även på tidiga bilar där man bara har två fläkthastigheter? Jag får inte mina prylar att passa, kan vara från olika modeller. Min fläktmotor har två kablar, reglaget har fyra lägen inkl. avstägd. Så ska det väl vara när man har tre hastigheter?

Ska både kontaktstycket på kabelstammen under instrumentbrädan och kontaktstycket på stammen från motorrummets högra sida anslutas till motståndet?

Link to comment
Share on other sites

Det blev nog lite konstigt förklarat, dom båda kabelstammarna blir ju anslutna samtidigt via kontaktstycket i torpedväggen. Från Brytaren i reglagepanelen finns ett litet kopplingsstycke (bild 1) vart ska det gå?

På kabestammen under instrumentbrädan finns ett större (bild 2) vart ska det?

Link to comment
Share on other sites

Nej den är redan på plats i ett annat stycke. Detta har med fläkten att göra. Det är ett trepoligt kontaktstycke, en är plusmatning från säkringshållaren, dom två andra går via högra kopplingsstycket i torpedväggen till fläktmotorn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...