Jump to content

hot rod kammar


bb

Recommended Posts

Äntligen har sonen lärt mig ladda upp på youtube, kolla länken lyssna och njut: http://www.youtube.com/watch?v=gl6ZR7AntkY

Riktigt Nice blinkers och bromsljus, är det svårt att bygga om så dom blir så? myckat att pillra i orginal elen eller lite?

Något kit man köper?

Ljudet är det inte heller fel på :D Men hur mår catalysatorerna egentligen när den går med såna kamaxlar?

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag skulle också vara intresserad av dessa kamaxlar, gärna i kombination med de häftigare topparna och long tube headers (det är ju snart Hjul). Någon som har vidare synpunkter på kombinationen? Är det värt pengarna.

Vidare har jag funderat på katalysatorerna. Finns det något värde i att byta till racekattar?

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle också vara intresserad av dessa kamaxlar, gärna i kombination med de häftigare topparna och long tube headers (det är ju snart Hjul). Någon som har vidare synpunkter på kombinationen? Är det värt pengarna.

Vidare har jag funderat på katalysatorerna. Finns det något värde i att byta till racekattar?

Min enda synpunkt är "go for it"!

Jag gillar ju sugtrimm betydligt mer än överladdning, men alla är ju olika.

Kör du på long-tubes måste du byta mid-pipe ändå, och då kan du lika gärna köpa en mid-pipe med sportkattar på. 5hk skillnad kanske.

Lite OT kanske, men jag kastade på toppar, kam, LT's och insug på min 2010 SS och fick ut 497hp...på hjulen :-- Go N/A!

Link to comment
Share on other sites

SNART...har lite andra projekt nu :thumbdown: tapetsera o måla :sick:

/Micke

Än hinner du, det är mycket vinter kvar. :?[/quote:qfu8qrpn]

Ja och snöskottningen har kommit igång med :x ketchup effekten...tur man har snöslunga :P

Så här ser mitt jul bord i garaget ut :--

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Ja och snöskottningen har kommit igång med :x ketchup effekten...tur man har snöslunga :P

Så här ser mitt jul bord i garaget ut :--

/Micke

Mysigt!

Jasså du skall byta ut motorkuddarna också, är sugen på det med.

Fast eg behövs det ju inte nu, jag fick ju till det med LTs:en.

Det är väl dags att börja fundera på vad som ska ske i vinter.

Hittade ett par FRPP hot rod kammar klart till sverige för 9500 ca.

Fast det är den där jäkla monteringen, jag är väldigt tveksam om jag klarar av det.

Man är ju ingen superfan utav att lämna bort heller, då man inte har nån koll på hur det utförs. :crazy:

Kan byte utav kammar ställa till det inför en besiktning? Tänkte väl mest på tex om utsläppen blir för höga så man åker dit på det?

Link to comment
Share on other sites

Det här då ?

Hot rod kammar + install 10250kr :D Håkan Prytz...

(Mina kammar kostade 5900 :-- )

/Micke

Hmmf! Då måste jag har räknat fel!!!

För 10 250kr skulle jag faktiskt kunna tänka mig att lägga bort det åt honom! Han har ju bara fått bra ifrån sig vad jag hört.

Överkommligt!

Trist dock att han bor rätt långt bort :/ Och installationen lär väl ta 2 dagar iaf.

Edit: Du menar total pris 10250kr (headers och installering)?

Link to comment
Share on other sites

Det här då ?

Hot rod kammar + install 10250kr :D Håkan Prytz...

(Mina kammar kostade 5900 :-- )

/Micke

Hmmf! Då måste jag har räknat fel!!!

För 10 250kr skulle jag faktiskt kunna tänka mig att lägga bort det åt honom! Han har ju bara fått bra ifrån sig vad jag hört.

Överkommligt!

Trist dock att han bor rätt långt bort :/ Och installationen lär väl ta 2 dagar iaf.

3tim sa han :P

Bara att köpa kammar nu... och åka dit i vår 8) .

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Det här då ?

Hot rod kammar + install 10250kr :D Håkan Prytz...

(Mina kammar kostade 5900 :-- )

/Micke

Hmmf! Då måste jag har räknat fel!!!

För 10 250kr skulle jag faktiskt kunna tänka mig att lägga bort det åt honom! Han har ju bara fått bra ifrån sig vad jag hört.

Överkommligt!

Trist dock att han bor rätt långt bort :/ Och installationen lär väl ta 2 dagar iaf.

3tim sa han :P

Bara att köpa kammar nu... och åka dit i vår 8) .

/Micke[/quote:3tf5wma8]

Hmm man kanske skulle göra det.

Smaskigt isåfall.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Funderar... :)

Du är inte ensam om det!! :)

Har ju besiktningtermin under tiden jag tänkt stoppa in dom. I vanliga fall väntar jag alltid tills det är absolut sista dagarna innan jag bokar besiktning för att på så vis kunna åka så länge som möjligt om det skulle vara något :)

Men om det kan ställa till problem får jag väl åka in innan, fast det är ju inte så kul att behöva ha ett ev problem varje år.

Jag tycker dock det borde fungera smärtfritt. Fast tänkte om någon hade erfarenhet utav det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...