Jump to content

Innertak


Recommended Posts

Hej Peter.

Jag har bytt några innertak dock inte på Mach1an men

det kan inte vara svårare än på andra Mustanger.

Ett råd är att när du demonterar det som sitter i

försök att demontera utan att riva sönder mer än

nödvändigt, detta är ett mycket bra sätt att se hur det

är monterat och en gratis lektion i hur du skall göra

för att montera. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Måste fråga hur går det med motorn, har du fått den

eller är den försenad fortfarande. :?

Du måste väll få åka med Musklerna i år va :?:

Vill lägga till i instruktionen för innertak, du måste

ha bra värme i garaget om du skall montera inner-

tak helst 20+ eller lite över. 8)

Annledningen till så varm är att det går lättare att

arbeta med innertaket, blir mjukare och smidigare

och lättare att sträcka. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej igen.

Måste fråga hur går det med motorn, har du fått den

eller är den försenad fortfarande.

Du måste väll få åka med Musklerna i år va

Ursäkta sent svar. Men har haft dataras.

Jo tack det går bra med motorn :( . Vet bara inte när jag får den från Cobra service i Sunne. Man får inga riktiga besked. När jag pratade med honom sist & fråga så fick jag inget riktigt svar (allting tar sin tid,man får inte ha bråttom), utom det han kom in på, så skulle han leverera en motor till kund & han hadde fått väntat i 2år. Jag har ju bara väntad snart 1år. Så jag vet inte hur man skall tolka det, man får väll se om det blir något åka i år. Hadde förhoppning om att ha bilen klar tills vi skall till Gotland, men det ser mörkt ut. Har funderat på att köpa en extramotor men det verkar för jobbigt, det måste ju vara en bigg block, och med tanke på kostnad & allt runt omkring som skall dit så tvekar jag. :?. Nej jag väntar nog tills motorn blir klar, så fär det bli. Får väll snålåka med brossan o sommar (igen).

Link to comment
Share on other sites

Jag monterade nytt innertak i min bil, jag fick tag på ett dyrt men grymt bra lim, det nöp direkt då man monterade men det gick alldeles utmärkt att ta bort taket och sedan flytta för att därefter direkt fastna igen. Tog ca 1 dygn innan det fastnade permanent.

Förutom värme, så skaffa bra belysning, 10 klämmor som kan hålla fast

inertaket runt kanterna när du sträcker ut det samt som extra säkring medans limer härdar.

Använd även en kompis till hjälp, när man sträcker så blir det gärna rynkor, så det snabbaste sättet är om en av er sitter inne i bilen och därmed kan se vart tyget tar vägen då det sträcks. Glöm inte heller att sträcka ordentligt i tyget, det är mer flexibelt än man kan tänka sig.

Och när det gäller den där pajasen som håller på med din motor, se till att du får den omgående, antingen så har han han börjat att arbeta med den eller också inte, det finns ju ingen anledning till att ha mängder av moterer ned plockade för att dom ska stå till sig. Har han inte börjat arbeta med den tag hem den!, har han börjat så kräv att den blir klar omgående, annars tag hem den! ( det finns ingen anledning att det skall ta 2 år att få en motor, förutom att man åtar sig mer än man klarar av)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...