Jump to content

Anti sway bar


Recommended Posts

Tjenis! Har fått hem lite delar till min - 70 Mach 1. Skulle montera krängningshämmaren bak och det är en justerbar. Men det fanns ingen monteringsanvisning. Det är ju lite fler delar till den än orginal. Är det någon som vet hur den monteras mer än orginalfastsättningen?

Stig

Link to comment
Share on other sites

fik du med uniballs tillden om du titta väldigt noga så sitter den som din original om du vill få ut det bästa av den se till att den sitter så vågrätt som möjligt du kan faktiskt välja om du vill att bilen skall understyra eller överstyra happy racing

Link to comment
Share on other sites

fick du inte med någon skiss alls på hur den monteras jag kan försöka fota min så ser du bra om du kunde skicka foto på din jo du kan välja med att droppa den eller höja den skicka som sagt ett foto på den

Link to comment
Share on other sites

Hej du grejorna i mitten är för att sätt runt fjädern och brickan

skall denlånga biten med gummina sitta men sa inte du att du hade

70:a har du verkligen beställt rätt har du prov monterat den tänkte ju på att en 70:a har orig hämmare så då skulle inte du behöva dom brickorna :roll:

Link to comment
Share on other sites

En liten rättelse till Andrew :lol:

Byglarna som är i mitten neders på bilden ska sättas igenom rambalkarna du borrar två hål per sida ca 9mm mät med byglen så att du får ett rätt mått,därefter trär man byglen genom ena hålet och ut i det andra sen sätter du dit krängarn med gummit,d krängarn ska sittabakom axlen och fästena till bladfjädrarna framför axlen.

Hoppas du förstår djävligt :evil: besvärligt att knappa ner bruksanvisning på en dator mycket enklade i praktiken :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte ett helt kit och där ingick denna där.

* Master Suspension Kit

* Coil Springs (add $12. for 1" drop)

* KYB Shocks

* 1" Front Sway Bar

* 3/4" Rear Sway Bar & M+G Hardware

* Leaf Springs Kit, Shakles, U & I Bolts

* Tie Rods

* Adjusting Sleeves - Tie Rods

* Idler Arm

* Curved Monte Carlo Bar - Black

**Add $35. for High Performance, 1" Lowered or High Lift Option

**Add $15. for one pair, 1" Drop, Powder Coated Coils

****Please specify if your car came w/ a factory swaybar - you will need rear bar kit # 990, to avoid drilling holes

$774.00

Master Suspension Kit #1

Available in Polyurethane or Midolyne

Midolyne-a thermoplastic, appearance of rubber-but stiffness and long life of polyurethane

Kit Includes:

2 Complete Upper Control Arms, 2 Lower Control Arms, w/ Bushings & Ball Joint, 1 Set Strut Rod Bushings with washers & hardware, 1 Pair End Links, 1 Pair Sway Bar Bushings w/Brackets (specify sway bar & engine size), 2 Coil Spring Insulators and 2 Coil Spring Saddles....LifeTime Guarantee!! Click for Pic $269.95

Ganska mycket prylar för 774 dollar. Master suspension kit ingår i det översta kitet så allt du ser här kosta 774 pix. Stig

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har provat att få dit swaybaren men det är lögn. Den passar bara inte. Kan det vara fel årsmodell på den? Är det någon som känner igen den eller har någon en bild på någon till en -70. Hjälp!

Stig

Link to comment
Share on other sites

Stig jag har varit med om samma sak!

Du kan mycket väll fått fel trots att förpackningen säger rätt.

Själv köpte köpte jag både fram och bak och ingen passade något vidare.

Den främmre kunnde jag med hjälp av en kompis 180ton kantpress bocka felet som var.

Den bakre slängde jag bort eftersom jag inte orka bråka med leverantören.

Detta var 1995 så nu borde det inte finnas felgjorda tycker man.

Är du helt bombis på att det inte passar så ta en bild och skicka till Laurel Mountain och hoppas dom ersätter dig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...