Jump to content

Mitt turbo bygge... 1995 GT


freddan302

Recommended Posts

  • Replies 333
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Kul att se fler som kommit på det där med att kompressor är stenålder. :)

Jag kommer troligen insupa lite information här då jag också går och klurar på att bygga turbo, dock skall jag ha TVÅ då.

Har bilden klar för om hur jag vill ha det, sedan skall det ju bara omsättas i praktiken med. :--

Link to comment
Share on other sites

Har monterat dit en större intercooler, kändes som att min förra skulle bli för liten!

Är inte riktigt klar som ni kanske ser :P

DSC00595.jpg

DSC00594.jpg

Gamla är till salu för den som är intresserad, den är bara testmonterad...

Link to comment
Share on other sites

Den gamla var:

Core Length :18.5"

Core Height:6"

Core Thickness:3.5"

Anslutningarna är 2,5"

Har inte måtten på den nya i huvudet men den kanske är 50% större och med 3" anslutningar!

Link to comment
Share on other sites

Grymt bygge :clap: Cudos för att du dessutom tänkt på väghållningen också. Hur blir det på bromssidan? Blir det andra ok och skivor som matchar motorn? Måste förresten fråga hur du tänkt få igenom den hos SBP. Det är ju inte direkt en diskret installation :problem:

Link to comment
Share on other sites

Grymt bygge :clap: Cudos för att du dessutom tänkt på väghållningen också. Hur blir det på bromssidan? Blir det andra ok och skivor som matchar motorn? Måste förresten fråga hur du tänkt få igenom den hos SBP. Det är ju inte direkt en diskret installation :problem:

Jag har redan cobrabromsar fram, bra bett i dom! 13" skivor... 8)

Jag måste sätta dit orginal avgassystemet när jag ska besikta, är inte så mycket jobb faktiskt!

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu



×
×
  • Create New...