Jump to content

Vilka ventiler?


Loffe

Recommended Posts

Hej!

Jag har en 66:a med en "gammal" 4-ports 289:a, d.v.s. med justerbara ventiler och "non-rail rockers".

Nu tänkte jag renovera topparna och bl.a. byta ventiler. Problemet är att det inte verkar så lätt att få tag på nya. Enligt Hansens katalog verkar det vara Sealed Power V1783 (insug, 1.780 tum) och V1710 (avgas, 1.450 tum) jag ska ha, men dessa har utgått enligt killen i deras kundtjänst.

Hittade också (svindyra) ersättningsventiler från Milodon (45660-8 och 45665-8) på nätet, men den angivna storleken på dessa stämmer inte med ovanstående ventiler och dem som satt i från början.

Är det någon som har tips på fabrikat/artikelnummer/inköpsställe på rätt ventiler? Det behöver inte vara några trimprylar, bra gatgrejor räcker bra.

Tack på förhand!

/Loffe

Link to comment
Share on other sites

Jag hade samma problem när jag renoverade topparna för 12 år sedan!

då löste Norrlands Custom mina problem på ett dygn!!

Kolla med dem. Tror att märket på ventilerna var "sealed power".

Ända skillnaden på dessa oc de nyare ventilerna är att spåret för knastret sitte några mm längre ned på de nyare IIRC. Det blir väl lite knepig utväxling då. På min hade förre ägaren monterat olika på insug resp avgassidan. Det funkade inte såå bra ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...