Jump to content

Projekt SuperSnake Clone (By Björn)


BJÖRN_84

Recommended Posts

Är så less det är därför jag tar illa upp.Visst kan man ha åsikter men håll er till Ämnet.Och du har samma"Plast glas på din bil"

Priset är kanon och har ni åsikter om lycktornas kvalitet så ta det i en annan tråd tack!!Pm:a mig kan ni dock göra om intresse finnes för delarna jag säljer allt e i ny skick!!

Jaha, ska vi ha den tonen här så...

1. Ja jag har samma plast"glas" men halogenstrålisar som kostar gratis på t.ex. ebay. Då kan man ta att kvaliten är skit.

2. Detta är inte ett säljforum, alltså bör du inte annonsera ut delarna med pris i den här tråden. Det finns strikta regler om hur det ska se ut i säljforumen.[/quote:lxjg7qj2]

Tydligen skall du fortsätta o tjafsa om en grej som inte hör till denna tråd!Jag la ut grejjerna här för o kolla intresset då jag ändå plockar bort dessa prylar o jag råkade missa sälj delen i forumet men har nu lagt ut delarna där!!!Vet inte hur kritisk du är mot din egna bil men jag älskar min mustang alla bilar har sina brister o extremt många bil tillverkare har samma typ av plast glas är du inte nöjd så sälj din bil isåfall .Jag har inte haft några som helst problem mina första 600 mil med att lycktglasen e förstörda inte ett märke på dom.Inte på mina tidigare bilar heller som haft plast glas som rullat betydligt mer än så.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ska bli spännande att se när du rullar ut ur garaget i vår :D:D:D

Kalasbilder, känns också tryggt att se att det är ett rejält frigolitblock som tar emot om man nu skulle ha oturen att köra in i en bergvägg :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Ska bli spännande att se när du rullar ut ur garaget i vår :D:D:D

Kalasbilder, känns också tryggt att se att det är ett rejält frigolitblock som tar emot om man nu skulle ha oturen att köra in i en bergvägg :D:D:D

Ja det skall bli kanon kul o jobba på bilen nu under vintern:)

Tackar för komentaren :D

Link to comment
Share on other sites

Tagga ner björn, det är ett diskussions forum, om du drar upp ett annat ämne i din egen tråd så fattar du väl att folk kommer diskutera det. Folk har olika åsikter inget att börja gråta över.

Förövrigt så suger plasten, ser ut som fan på min bil också, men det blir nog ett par "nästan gratis" på ebay som han sa istället för dina "inte i närheten av gratis men tydligen prisvärda på något vänster"

Lycka till med bygget,

chillibom

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej alla på denna tråd.......Jag tycker nog att ni som gnäller ska lägga ner det snacket....

för nu ska vi vara snälla "tomten" kommer imorgon.... Jag tycker nog att de som följer tråden

tycker det är kul o se e kille som lägger ut sin bil med bilder i ombyggnadsbiten....och nu har han ju lagt ut delarna under säljes skriver Björn själv....Jag tycker nog det är tråkigt om vi ska missa o följa hans bygge här om han skulle tröttna på massa påhopp....ge lite info i stället som kan ge han och oss alla lite bra information om bygget...och vad han o vad man bör tänka på....i ombyggnaden.....Jag behöver själv inga mothugg angående mitt skrivande.....

Jag ger Björn ett lycka till istället.....( nu fan kommer nog tomten till mig i varje fall)

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

är man så känslig att man går och gömmer sig för att någon tycker det är något fel på den bil vi alla kör så borde man kanske inte ens befinna sig på ett diskussionsforum...

Du missar poängen förövrigt,

god jul

Link to comment
Share on other sites

Nu lägger vi ner diskussionen om plastglas. Denna tråd är till för ett projekt. Vad som än skrivits tidigare så är det punkt nu.

Vill ni verkligen diskutera detta, skapa en ny tråd.

Håller med till hundra.De har spårat ut lite.Lycka till Björn me ditt projekt.Hoppas de går vägen.

Link to comment
Share on other sites

Snart reser vi och hämtar saker och har en liten extra julafton Björn blir kul.

Ser fram mot vidare uppdateringar i tråden om bygget.

Ha en riktigt fin julafton önskar

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Snart reser vi och hämtar saker och har en liten extra julafton Björn blir kul.

Ser fram mot vidare uppdateringar i tråden om bygget.

Ha en riktigt fin julafton önskar

MrV8

Ja Andreas det skall bli kul o göra en liten road trip till Håkan o hämta upp alla prylar.Känns som släpet trotts sin storlek kommer vara ganska väl fyllt med alla prylar+Ditt avgassytem oxå:)Blir en riktigt stor extra julafton för både din o min del.Vi ses i mellandagarna:)

Link to comment
Share on other sites

Nu lägger vi ner diskussionen om plastglas. Denna tråd är till för ett projekt. Vad som än skrivits tidigare så är det punkt nu.

Vill ni verkligen diskutera detta, skapa en ny tråd.

Håller med till hundra.De har spårat ut lite.Lycka till Björn me ditt projekt.Hoppas de går vägen.

Tackar tackar.

Link to comment
Share on other sites

Kör på till 100% :clap:

Det är din bil och dina pengar, gör som du vill, lyssna inte på de som vill få dig att behålla bilen i originalskick.

Lycka till!

Ja nu har jag bara lyssnat efter mitt eget hjärta o jag säger att jag kommer bygga en identisk clone o kommer hålla detta trotts allt man fått höra både om det ena o det andra sedan jag börja skriva att jag skulle börja bygga.Visst får alla ha åsikter o tycka till osv men ibland blev det lite mycket o jag tappa humöret men nu ser man att det finns en hel del som e bakom mitt byggande oxå så det känns kanon. Möjligen någon förändring i chassiet kommer att förbättras att få bilen mer optimal i kurvor o bättre däck för bättre fäste.Som jag förstått har orginal SuperSnaken problem med fäste, både pga däcken o att man kanske skall styva upp henne ännu mer i bakre partiet så att det greppar brättre:)Får passa på att Tacka :D

Inköpslistan e lååång fortfarande.Men betar av den så sakterliga:)

Link to comment
Share on other sites

Möjligen någon förändring i chassiet kommer att förbättras att få bilen mer optimal i kurvor o bättre däck för bättre fäste.Som jag förstått har orginal SuperSnaken problem med fäste, både pga däcken o att man kanske skall styva upp henne ännu mer i bakre partiet så att det greppar bättre:)

Chassiebiten är den roligaste :--

Utifrån det jag har sett så känns det som många 05+ är väldigt höga, lägre bil ger lägre tyngdpunkt = mindre krängning i kurvor. Original hjulvinklar ser inte heller ut som något med ambitionen att greppa bra i kurvor, mer negativ camber behövs.

Var lite försiktig med vrålhårda fjädrar och bamsetjocka krängningshämmare, hårdare är inte alltid bättre. Stötdämpare är viktigare än vad många tror, lägg en stor del av väghållningsbudgeten där. Större fälgar och bredare däck är också ett kapitel där man kan gå vilse och ibland till och med få sämre grepp, varje bil har en balans där alla delar samverkar till ett bra slutresultat. Däcken är självklart viktiga och där får användningsområdet styra valet.

Mitt tips är att köra mycket och provocera bilen, gärna på en bana för att ta reda på vad som är svagheterna och fokusera på att bygga bort dem och inte falla för reklam/forum som säger att si och så SKA det vara.

Link to comment
Share on other sites

Möjligen någon förändring i chassiet kommer att förbättras att få bilen mer optimal i kurvor o bättre däck för bättre fäste.Som jag förstått har orginal SuperSnaken problem med fäste, både pga däcken o att man kanske skall styva upp henne ännu mer i bakre partiet så att det greppar bättre:)

Chassiebiten är den roligaste :--

Utifrån det jag har sett så känns det som många 05+ är väldigt höga, lägre bil ger lägre tyngdpunkt = mindre krängning i kurvor. Original hjulvinklar ser inte heller ut som något med ambitionen att greppa bra i kurvor, mer negativ camber behövs.

Var lite försiktig med vrålhårda fjädrar och bamsetjocka krängningshämmare, hårdare är inte alltid bättre. Stötdämpare är viktigare än vad många tror, lägg en stor del av väghållningsbudgeten där. Större fälgar och bredare däck är också ett kapitel där man kan gå vilse och ibland till och med få sämre grepp, varje bil har en balans där alla delar samverkar till ett bra slutresultat. Däcken är självklart viktiga och där får användningsområdet styra valet.

Mitt tips är att köra mycket och provocera bilen, gärna på en bana för att ta reda på vad som är svagheterna och fokusera på att bygga bort dem och inte falla för reklam/forum som säger att si och så SKA det vara.[/quote:18lxwha9]

Tänkte köra det mesta från Einbach delvis enventuellt deras Multi-Pro R2 väghållningssats skall läsa på lite om dessa o kolla lite tester o se hur pass svåra dämpare är att ställa in osv.Nu på bilen sitter Einbach Sportline sänkfjädrar o dom e kanon men det behövs så mycket mer för att få bilen stabil i höga farter o kurvor.Vill gärna ändå kränga lite då jag testade lite i somras o gasa på lite,visst bilen min skall inte plågas utan jag gillar mest att glida runt men är det någon som vill röljus rejsa så kan det hända att man står på lite o man vill ju inte förlora pga kurvor dyker upp o sedan som sagt bana e alltid roligt att köra. så det kommer läggas mycket krut för att få det där lilla extra på väghållningsbiten.Hela bilen skall bli extremt genom arbetad inget skall lämnas åt slumpen.Men det får ta den tid det tar grejjerna kostar ju trotts allt en hel del.Varje sommar skall bilen rulla som vanligt o vintertid jobbas det hårt i garaget.

Link to comment
Share on other sites

Känns vettigt att bygga en bil för rödljus körning som du inte vill förlora pga en kurva, vilka kurvor klarar inte bilen i original utförande som du vill kunna klara på gatan?

Är det sådana extrema kurvor så kanske det är bättre att låta bli att köra fort i dessa?

Men du menade säkert inte så..

Lycka till med bygget.

Link to comment
Share on other sites

Känns vettigt att bygga en bil för rödljus körning som du inte vill förlora pga en kurva, vilka kurvor klarar inte bilen i original utförande som du vill kunna klara på gatan?

Är det sådana extrema kurvor så kanske det är bättre att låta bli att köra fort i dessa?

Men du menade säkert inte så..

Lycka till med bygget.

Tänkte mest på att bilen känns rätt så instabil i höga farter.Väghållningen e inte den bästa på dessa bilar orginal.Och jag tänkte ta ut kärran på bana o då blir det tufft med en bil som niger o kränger alldeles för mycket i kurvor.Men du har alldeles rätt i det du säger oxå att köra fort i extrema kurvor kan sluta illa o då hoppar man nog det.

Link to comment
Share on other sites

Ett tips till dig, om du inte redan gjort det, är att gå med i Teamshelby.com. Du har då 10% rabatt på allt ifrån Shelby, alltid! Dessutom har sajten ibland ruggigt bra erbjudanden; i november tex hade de 30% rabatt på Bear bromskit och Kenne Bell kompressorer! Grymt!

Sen en annan sak. Jag tror att det är väldigt lätt att det man säger på ett forum blir fel. Jag tror att många här egentligen vill väl, men att det sedan misstolkas. Jag tycker att ditt bygge är störtballt, MEN jag tror att du får det väldigt svårt att få bilen genom bilbesiktningen. Tycker det vore trist för din skull om bilen inte gick att köra efter så mycket arbete och pengar som det kommer att kosta! Och det kommer alltid att vara en ombyggd GT du har. Inga problem så länge du äger den, men du kommer att behöva hitta en bilköpare som söker en klonad GT när du väl ska sälja...

Sen hoppas jag att du är medveten om att en Super Snake inte är optimal... Det kostar nämligen extra det med! Alla som kör GT500 med större kompressor vet att man behöver byta värmeväxlare och kylare, bara för att nämna EN åtgjärd...

Om jag var i dina skor skulle jag sälja min GT i Sverige och köpa en Super Snake i USA. Med den taskiga amerikanska ekonomin just nu så tvingas många sälja sina bilar, tex så gick en Super Snake med 68 miles på mätarn för ca 58.000 dollar på Ebay bara för nån vecka sedan...

Som sagt... Allt sagt i välmening! Och jag har mycket kontakter med folk i USA gällande Shelbys och trim då min bil är väldigt moddad. Hjälper dig gärna med kontakter och sånt om du önskar det! PMa isf!

God fortsättning! :-)

/Nicke

Link to comment
Share on other sites

Ett tips till dig, om du inte redan gjort det, är att gå med i Teamshelby.com. Du har då 10% rabatt på allt ifrån Shelby, alltid! Dessutom har sajten ibland ruggigt bra erbjudanden; i november tex hade de 30% rabatt på Bear bromskit och Kenne Bell kompressorer! Grymt!

Sen en annan sak. Jag tror att det är väldigt lätt att det man säger på ett forum blir fel. Jag tror att många här egentligen vill väl, men att det sedan misstolkas. Jag tycker att ditt bygge är störtballt, MEN jag tror att du får det väldigt svårt att få bilen genom bilbesiktningen. Tycker det vore trist för din skull om bilen inte gick att köra efter så mycket arbete och pengar som det kommer att kosta! Och det kommer alltid att vara en ombyggd GT du har. Inga problem så länge du äger den, men du kommer att behöva hitta en bilköpare som söker en klonad GT när du väl ska sälja...

Sen hoppas jag att du är medveten om att en Super Snake inte är optimal... Det kostar nämligen extra det med! Alla som kör GT500 med större kompressor vet att man behöver byta värmeväxlare och kylare, bara för att nämna EN åtgjärd...

Om jag var i dina skor skulle jag sälja min GT i Sverige och köpa en Super Snake i USA. Med den taskiga amerikanska ekonomin just nu så tvingas många sälja sina bilar, tex så gick en Super Snake med 68 miles på mätarn för ca 58.000 dollar på Ebay bara för nån vecka sedan...

Som sagt... Allt sagt i välmening! Och jag har mycket kontakter med folk i USA gällande Shelbys och trim då min bil är väldigt moddad. Hjälper dig gärna med kontakter och sånt om du önskar det! PMa isf!

God fortsättning! :-)

/Nicke

Hade inte tänkt på att registrera mig där.Tack :) Nu har jag gjort det.Håller med det du säger mycket misstolkas nog o jag brusade upp lite väl mycket kanske men tog illa vid mig.Men helt klart håller jag med till 100%

Skall se när det börja närma sig motorbyte hur jag skall göra.Kanske går att "Ta in bilen på nytt" så att säga får se hur det blir.Jag gillar utmaningar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...