Jump to content

Projekt SuperSnake Clone (By Björn)


BJÖRN_84

Recommended Posts

Detta mail fick jag från Shelby Store i veckan då jag var tvungen o höra hur det gick med min order.Lite försenat pga omläggning men berättade att jag behövde grejjerna innan sommaren är igång då jag bygger en supersnake clone detta var svaret :D

Bjorn,

That sounds like its going to be a killer Mustang. Just to let you know we are waiting on the hood pin kit and the side scoops so as soon as we get them in we will let you know.

Jonathan Eck

________________________________________

From: Björn Axner [plopp1@hotmail.com]

Sent: Tuesday, January 26, 2010 9:36 AM

To: ShelbyStore

Subject: RE: order 29647-JE

Inväntar rätt framlycktor HID Ford orginal GT-500 från Håkan Prytz o har fått ett datum 18/2 skall leveransen finnas hos honom om allt går som det skall o sedan skall dom skickas så några dagar extra där men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge:)

Måste passa på att tacka Håkan för hans tålamod med mig o mitt tjat om när grejjerna kommer o alla hans tips han gav för att justera huven.Kan verkligen rekommendera honom om ni har några frågor ang era Mustanger.Lyckades justera nya supersnake huven kanon så den sitter som en smäck 8)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det var tydligen inte alla som läste mitt inlägg ovan eller också var det att jag skrev "ber", så vi byter jag ut det mot "SKALL"

Ett par inlägg är nu borttagna då de är off topic. Marknaden för Mustangdelar i Sverige får ni diskutera någon annanstans.

Så håll er till ämnet och var snälla mot varandra.

Mats

Ta gärna bort dom övre inläggen oxå så min projekt tråd blir som den skall igen behöver rensas ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Björn !

Följer denna tråd med spänning och önskar dig lycka till med detta projekt och jag tror mig veta att det

finns lite på G ute i Boråstrakten efter ett besök hos dom idag. :shh:

Lyckades nämligen få se skymten av ett parti med lådor modell stora (huv ?) från Shelby Performance. Kanske en clone till på G :--

Själv börjar det klia i fingrarna för att bygga till orginal så man kan besiktiga så fort snön försvinner ;)

Och sen tillbaka in i byggvärlden till 2010 säsongen.

Lycka till och du glöm inte detta:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Shelby-M ... 0368141082 :--:--

Link to comment
Share on other sites

Hej Björn !

Följer denna tråd med spänning och önskar dig lycka till med detta projekt och jag tror mig veta att det

finns lite på G ute i Boråstrakten efter ett besök hos dom idag. :shh:

Lyckades nämligen få se skymten av ett parti med lådor modell stora (huv ?) från Shelby Performance. Kanske en clone till på G :--

Själv börjar det klia i fingrarna för att bygga till orginal så man kan besiktiga så fort snön försvinner ;)

Och sen tillbaka in i byggvärlden till 2010 säsongen.

Lycka till och du glöm inte detta:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Shelby-M ... 0368141082 :--:--

Får Passa på att tacka

Jodå har sett ett par som e på gång nu med byggandet av supersnake clone dock så verkar de inte va någon som har tänkt byta motor förutom jag:)Väntar just nu på prylar så de e därför jag inte uppdaterat tråden ännu.Tänkte dock ge mig på kabelstammen i helgen o fixa o dona så den nya kommer på plats.

Link to comment
Share on other sites

Följer ditt projekt, är :sick: av avund.

Hoppas du får den klar till vårträffen

hemma hos mej i Björkling i samband med

Viksta marknad 24 April, se nedan

(info om träffen kommer)

http://www.ahkuppland.se/

Motorbytet blir dock inte iår då jag redan känner brist med tid.Delar tar tid att få hem.

Men hoppas på att mycket av det yttre blir klart.Nya huven o fronten kommer sitta på o lackat o klart.Och skall kolla in din länk närmare.Har lovat att åka på så mycket träffar jag kan i sommar:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Defuseren; du glömmer väl inte att byta bakre stötfångaren :-- Den vi har här är orginalmonterad. Men den saknar tak istället

Skall försöka göra detta oxå men har dock inte inhandlat bakre stötfångare och bakre vinge än då jag var osäker på hur mycket jag skulle hinna med innan sommaren.Så får se som sagt.Tänker inte stress bygga något då jag e väldigt petig av mig.Men tack för påminnelsen :D

Jagar just nu Shelby Forge Alcoa fälgar men dom verkar slut på Shelby Store än så länge Dom fick in ett gäng men tog slut direkt så jagar vidare.

Link to comment
Share on other sites

Defuseren; du glömmer väl inte att byta bakre stötfångaren :-- Den vi har här är orginalmonterad. Men den saknar tak istället

Skall försöka göra detta oxå men har dock inte inhandlat bakre stötfångare och bakre vinge än då jag var osäker på hur mycket jag skulle hinna med innan sommaren.Så får se som sagt.Tänker inte stress bygga något då jag e väldigt petig av mig.Men tack för påminnelsen :D

Jagar just nu Shelby Forge Alcoa fälgar men dom verkar slut på Shelby Store än så länge Dom fick in ett gäng men tog slut direkt så jagar vidare.

Finns på Ebay just nu här är länken:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Shelby-w ... ccessories

Billigare eller dyrare än Shelby store?

Link to comment
Share on other sites

Defuseren; du glömmer väl inte att byta bakre stötfångaren :-- Den vi har här är orginalmonterad. Men den saknar tak istället

Skall försöka göra detta oxå men har dock inte inhandlat bakre stötfångare och bakre vinge än då jag var osäker på hur mycket jag skulle hinna med innan sommaren.Så får se som sagt.Tänker inte stress bygga något då jag e väldigt petig av mig.Men tack för påminnelsen :D

Jagar just nu Shelby Forge Alcoa fälgar men dom verkar slut på Shelby Store än så länge Dom fick in ett gäng men tog slut direkt så jagar vidare.

Finns på Ebay just nu här är länken:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Shelby-w ... ccessories

Billigare eller dyrare än Shelby store?

Hej tack för tipsen men är dyrare än shelby store.

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte mina GT500 grejer från Steve Ford från E-bay, han hade bra pris och en jäkla bra service.

Ett tips är om du behåller de lackade sidotrösklarna är att sattsa på en CS bakbumper, den passar bättre med om man har lackade trösklar.

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte mina GT500 grejer från Steve Ford från E-bay, han hade bra pris och en jäkla bra service.

Ett tips är om du behåller de lackade sidotrösklarna är att sattsa på en CS bakbumper, den passar bättre med om man har lackade trösklar.

Hej tackar för tipsen men kommer köpa äkta supersnake sidotrösklar i äkta kolfiber(Dyyra) som säljs på nätet.

Kommer även hålla mig till gt-500 bakre stötfångaren just för att få likheten så snar så möjligt.Men alltid tacksam för tips o råd vart man kan köpa grejjer o bra service osv.

Link to comment
Share on other sites

Sådär då har man gjort av med lite mer pengar igen :oops:

Beställt GT-500 bakre stötfångare + Gt-500 bakvinge av Håkan Prytz(Mustang performance.se)

Framlycktor kommer att skickas av Håkan antingen idag eller i helgen.

Tack Håkan för din fina service.

Link to comment
Share on other sites

Håkan e skit trevlig och väldigt duktig när det gäller nya mustanger, han hjälpte mig med min bil när den inte gick som den skulle efter motorbytet. dessutom fixade han så jag fick min kompressor nyservad. Sen är det nära till han oxå om man har problem :clap::thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Då har man hämtat fronten från lack och är kanon nöjd.Skall vattenslipas lite dock.

Även hämtat lycktorna från Håkan.E sååå sjukt nöjd helt Nya GT-500 HID orginal framlycktor.Nu e det bara skruva bil hela helgen:)

Man ser hur det hela växer fram:)Dock så verkar en del Supersnake delar dröja o bakre stötfångaren är restad än så länge men va gör man.

Bara hålla huvudet kallt o skruva ihop så mycket det går.

Link to comment
Share on other sites

Var ute igår och monterade delar på mustangen så som nya gt-500 HId+nya gt-500 HID kabelstam är på plats lycktor är på plats förutom parkljusen skall monteras på fronten och skärm sidoblinkers skall kablarna anslutas till.Alla frågetecken kring kabelstammen är löst var bara en jordning då jag missade att den ena var till en annan kabelstam så allt e korekt o rätt :D

Bilder tog jag ej igår då det blev mycket sent o glömde helt enkelt knäppa bilder.Kom hem kl 04.00 i morse men skall ut idag o montera vidare så då skall jag knäppa lite bilder på vad som gjorts.Kommit ikapp en hel del o fått lite extra hjälp av en god vän Christan så det tackar jag för!

Bilen ser så mycket agressivare ut:)

Link to comment
Share on other sites

d582010103134dbf7.jpg

8a82010103424edbe.jpg

0f82010103544a659.jpg

1c820101036496553.jpg

058201010391987c3.jpg

Sådär ser det hela ut till idag! är tyvärr lite dammig o skitig ej repig!!Hoppas ni gillar vad ni ser på bilderna.Mycket är på plats av det yttre men en hel del återstår:

Positions lycktor:Skall beställas Svarta E-märkta

Huvpinnar: Inväntar lev

Huv(Lackning när huvpinnar måttats på plats o borrats hål för)

Sidoscoop för bakre små fönster:Inväntar lev

Bakre Vinge:Inväntar lev

Bakre stötfångare:Inväntar lev

Nedre grill med förborrade hål för kylning av bromsar:Inväntar lev

Alu ringar till inlopps kanalerna i nedre grill:Inväntar lev

Fälgar Alcoa 20":Skall beställas!!

Nedre front läpp : skall monteras(Nästa vinter skall den beställas i kolfiber precis som på supersnake)

Sido kjolar blir orginal denna sommar (skall beställas i kolfiber till nästa vinter precis som på supersnake)

Supersnake Stripning(Lackas) letar dock måtten på hur breda stripsen skall vara för att va identisk med orginalet så vet du så pm:a mig

mm mm

Motorbytet blir kring vintern 2011 senast 2012!!

Då blir det 6 växlade lådan,Supersnake kompressorn(Kennebell)

GT-500 motor med komplett kabelhärva o data box

Chassie biten skall vara klar med komplett Einbach uppsättning!

Link to comment
Share on other sites

Klart vi ska ha lite bilder Björn ;)

Min är uppstartad nu med lyckat resultat, kommer bilder på Garaget senare i veckan :--

Keep on rocking!! :thumbup:

Sådär här ovanför detta inlägg har du lite bilder iaf på hur det ser ut men är en hel del pyssel kvar :D

Kul o höra att allt gick vägen Johan o vilken skillnad det blev på kärran din mot när du precis köpt den.Är imponerad! själv längtar man till motor bytet o tills man fått ihop det yttre klart:)

Link to comment
Share on other sites

Ha,ha,ha nu ska jag retas lite med dig Björn. Såg på en av dina bilder att du har kryckan kvar till huven hoppas det bara är så tills den är lackad :crazy: måste ju ha dämpare istället men jag antar att du har det eller hur??

står ju inväntar lev av dem... men jag reagerade likandant först tills jag lästa vidare... :shh:

Link to comment
Share on other sites

Ha,ha,ha nu ska jag retas lite med dig Björn. Såg på en av dina bilder att du har kryckan kvar till huven hoppas det bara är så tills den är lackad :crazy: måste ju ha dämpare istället men jag antar att du har det eller hur??

Oj shit fan :oops: det glömde jag o köpa det måste jag köpa oxå men det hinns nog med i svängarna skall du se.Måste få tag i något bra sådant kit ev om shelby har något så länge det e svart och håller god kvalitet.Du ser man glömmer bort saker som man inte tänkt på bra att du e uppmärksam.Tackar för det Johan :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...