Jump to content

Cobra coupe vs Cobra cab


Alrik

Recommended Posts

Ska sätta på ett kn luftfilter och Sen det trimkitet http://rpmoutlet.com./03cobra.htm#4 E kitet där.

Sen ett Borla Catback avgassystem.

Kanske borde köpa ett sänkningskit med? någon som vet något bra?

Sen får jag väl köpa ett par breda däck där med, frågan är om man inte ska slå till på nya fälgar med.. men hittar inga jag tycker om -.- cobran är en mörk grå shadow gray.. haha

Link to comment
Share on other sites

Ska sätta på ett kn luftfilter och Sen det trimkitet http://rpmoutlet.com./03cobra.htm#4 E kitet där.

Sen ett Borla Catback avgassystem.

Kanske borde köpa ett sänkningskit med? någon som vet något bra?

Sen får jag väl köpa ett par breda däck där med, frågan är om man inte ska slå till på nya fälgar med.. men hittar inga jag tycker om -.- cobran är en mörk grå shadow gray.. haha

Du bör nog byta koppling också om inte det är gjort.

Link to comment
Share on other sites

Hej finns det nån möjlighet att få med en diff brace till sverige med dig ? lämna gärna PM så kan vi höras ihop ?

E-kitet var jag först sugen på till min. Inget dumt kit alls för hästarna man får :twisted:

Link to comment
Share on other sites

En viterbil ska ha tak en sommabil ska vara cab :thumbup:

Jag tycker man är så exponerad i en cab. Känns som alla tittar på en...

En cab kan man dessutom inte åka med taket uppe om det är fint väder, då undrar folk vad det är för fel. ;)

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om jag kommer kunna få med saker, vi får se :)

En fråga bara kan någon länka en stage 3 spec clutch? om jag ska byta koppling är det väl lika bra att sätta dit en starkare :P

Link to comment
Share on other sites

både jag och nej till koppling, alltså läs på svtperformance om kopplingar ganska många meningar där men men finns ju många åsikter men ska du inte köra med annan kompressor så behöver du ju inte gå på värsta kopplingen " Börja träna på gym om du byter" HEHE. Sen om man byter kompressor kan det ju vara bra att byta. Men den kan man köpa från sverige direkt blir nästan samma pris som i USA :thumbup: . Direkt från tillverkare alltså !!

Link to comment
Share on other sites

For det forsta sa ar en 03-04 Cobra Cab betydligt battre ihopbyggd an 99-01 Cobran, sa dom behover inte jamforas. Som folk har namnt sa visst gar det att styva upp chassit en hel del men chassit ar anda mycket daligt. Vanliga Cobra'n ar inte heller nan suprstyv varelse men betydligt battre an cab'en!

Vi har haft manga supertrimmade 03-04 Cobra coupe och cabbar hos oss, och som sport/muskel/racebil sa ar cabben ingen hit.

Vi har en 03:a Cab, med Kenne Bell, kammar, toppar och lite annat godis som utvecklar 670 bakhjulshastar, bilen kanns som den kommer ga av pa mitten varje gang man dumpar kopplingen :P

Koper man en Cab sa ar sub-frame connectors, strut-tower brace och k-member brace ett krav, koper man en coupe sa ar det en stark rekommendation :)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...