Lassemålare CMC 2071 Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Härom dagen var jag och äldsta sonen (20 år) och handlade bira, grabbens leg hade gått utså man fick ställa upp. Men sonen ville ha en back Corona framme vid kassan spänner kvinnan i som sitter bakom kassa aparatenblicken i mig och säger det där är väl ingen öl för en riktig karl ( jag känner henne.) nänä säger jag och håller medjag hade alldrig smakat Corona. Nu i kväll så fick jag tre av hans Corona och öppnar den första tar en klunk ÅÅÅÅÅÅ fy fan Vilket kärring öltanten i kassan hade rätt, låt 20 åringarna köpa skiten. Ha en trevlig kväll utan Coron. MVH Lasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike85 Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Håller med helt!!Riktig blasköl!!Jag drack den inte ens när jag va 20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Nam nam.Lagomt sommarblaskig, perfekt när det är 25 grader, sol och man ligger på en sten vid havet och steker. Stoppar man i en en lime så är den perfekt att skölja ner en Tequila med. (Synd att Tequila smakar skit bara.)Just nu dricker man Singha, true beer from Thailand ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike85 Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Nam nam.Lagomt sommarblaskig, perfekt när det är 25 grader, sol och man ligger på en sten vid havet och steker. Stoppar man i en en lime så är den perfekt att skölja ner en Tequila med. (Synd att Tequila smakar skit bara.)Just nu dricker man Singha, true beer from Thailand ! Tequila smakar underbart jämfört med Corona!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alabama Grill Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Härom dagen var jag och äldsta sonen (20 år) och handlade bira, grabbens leg hade gått utså man fick ställa upp. Men sonen ville ha en back Corona framme vid kassan spänner kvinnan i som sitter bakom kassa aparatenblicken i mig och säger det där är väl ingen öl för en riktig karl ( jag känner henne.) nänä säger jag och håller medjag hade alldrig smakat Corona. Nu i kväll så fick jag tre av hans Corona och öppnar den första tar en klunk ÅÅÅÅÅÅ fy fan Vilket kärring öltanten i kassan hade rätt, låt 20 åringarna köpa skiten. Ha en trevlig kväll utan Coron. MVH Lasse. Vad är "manlig" öl då? Eller rättare sagt, vad gör en öl "manlig"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Härom dagen var jag och äldsta sonen (20 år) och handlade bira, grabbens leg hade gått utså man fick ställa upp. Men sonen ville ha en back Corona framme vid kassan spänner kvinnan i som sitter bakom kassa aparatenblicken i mig och säger det där är väl ingen öl för en riktig karl ( jag känner henne.) nänä säger jag och håller medjag hade alldrig smakat Corona. Nu i kväll så fick jag tre av hans Corona och öppnar den första tar en klunk ÅÅÅÅÅÅ fy fan Vilket kärring öltanten i kassan hade rätt, låt 20 åringarna köpa skiten. Ha en trevlig kväll utan Coron. MVH Lasse. Vad är "manlig" öl då? Eller rättare sagt, vad gör en öl "manlig"?[/quote:2tso3iqo]Norrlands Guld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Vad är "manlig" öl då? Eller rättare sagt, vad gör en öl "manlig"?Egentligen finns det ingen "Manlig öl". Det vattnig och fyllig öl.Däremot är du mer man om du dricker dessa.http://systembolaget.se/SokDrycker/Prod ... kStrangar=%u00d6L%3aAlla+l%u00e4nder%3aBurkar%3a%3a%3aBeska%3aFyllighet%3aS%u00f6tma%3a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Vem använder leg på bolaget?? Har man inte lyckats ta körkort på två år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Lasse,Drick och drick och drick Corona och till slut blir du van. Fråga en som vet.Jag har gått över till Dos XX också mexikanskt men något fylligare änCorona och ibland det Irländska HARP som jag alltid drack på Irland.Det är en bra öl. Fan nu blev jag törstig!!!!Mvh Bosse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Nu har jag gått igenom hela registret !Heineken, Singha, Mills, San Miguel, Staropramen och Corona.(Några har det t.o.m gått i flera av, mer än så avslöjar vi inte.)Vilken gjorde mig mest man? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Öl är inget för mej. Pepsi Max går det åt en halvliter om dagen hos mej :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike85 Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Nu har jag gått igenom hela registret !Heineken, Singha, Mills, San Miguel, Staropramen och Corona.(Några har det t.o.m gått i flera av, mer än så avslöjar vi inte.)Vilken gjorde mig mest man? Tycker att Heineken å Staropramen är jäkligt fina men hur manlig e jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike85 Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Öl är inget för mej. Pepsi Max går det åt en halvliter om dagen hos mej :-)De är inte manligt Grufman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lope Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Man dricker inte öl för att vara manlig, man dricker öl för det är gott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike85 Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Man dricker inte öl för att vara manlig, man dricker öl för det är gott. Helt rätt men Corona är inget av de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lope Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Över 25 grader och i Californien med en klyfta limeså är till och med Cornona OK ! I Sverige med minusgrader ...........nej ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Öl är inget för mej. Pepsi Max går det åt en halvliter om dagen hos mej :-)De är inte manligt Grufman Öl smakar beskt. Beskt smakar illa. Öl smakar illa. Vin också för den delen. Pepsi max eller Coca Cola Cherry smakar gott (fast jag försöker hålla mig borta från sockret) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alabama Grill Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Dom enda som tjafsar om "manlig" öl är dom som är osäkra på sig själva. Förmodligen så lever dom ett dubbelliv och klär sig i kvinnokläder på sina lediga stunder. Därför är det viktigt att säkerställa att alla yttre attribut är "rätt". Basta!Man dricker väl för tusan det som man SJÄLV tycker är gott!!! En iskall Bud/Miller/Coors kan smaka underbart en varm sommardag, likväl som en Guinnes frestar när snön yr utanför fönstret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Man dricker inte öl får då får man inte köra bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Man dricker inte öl får då får man inte köra bil!Jodå om ölen är alkoholfri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustang Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Finskt öl ...villket märke som helst.... = ÖLEller varför inte vårt fina inhemska öl (Åland) STALLHAGEN http://www.stallhagen.com/"Öl är den äldsta kända alkoholdrycken och har producerats i uppskattningsvis 7 000 år."Skål... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 Posted February 7, 2010 Author Report Share Posted February 7, 2010 Kul att det vart sådan fart på innläget men glömm inte bort att det inte var jag som sadeatt det inte var en manlig öl det var expediten. fast jag håller med henne om jag törs säga det. Själv föredrar jag Tyskt,Tjekiskt, Belgiskt, Finskt och faktiskt Polsk öl även Estnisk öl är jäkligt gott i allafall när man är i Tallin och där är man ofta. Däremot gillar jag inte i nu läget Engelskt öl men jag har ju inte drukit öl i England så vem vet detkan ju finnas gott engelskt fast jag inte har smakat det ännu. Amerikanskt öl åtminstone det som finns att köpa i Sverige gillar jag inte heller, men återigen det kan finnas Amerikanskt ölsom är gott fast jag inte har drukit det ännu. Men Coron och Sol nä det är som att dricka lättöl blääFast jag tänker på ordspråket Dricka ........ öl är som att ....... i en kanot alldeles för nära vattenåterigen bara mina tankar.MVH Lasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 Posted February 7, 2010 Author Report Share Posted February 7, 2010 Jorå Stallhagen funkar även om jag tycker att det är för mycke kolsyra i denär ju tvungen att dricka den när man är på landet. men föredrar röd Koff eller Karhu (stavas det så.) men jag gillar inteLapin kulta, den är för tunn. MVH Lasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 själv tycker jag bjudöl är godast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 Posted February 7, 2010 Author Report Share Posted February 7, 2010 Jajaja gratis e gott, så är det. MVH Lasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts