Magic Posted April 13, 2010 Report Share Posted April 13, 2010 Har en GT -99 som bromsoket vänster bak jävlas på.Det är själva glidpinnarna som inte vill glida så lätt som dom ska, nånting som måste vara fel eller liknande.Men det jag undrar är, när dessa tjorvar, måste jag byta både bromsok och bromsokshållare eller räcker det kanske att bara byta hållaren?Eller jag kanske rent utav kommer undan med att bara byta själva pinnarna?Nån som har någon koll på detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted April 14, 2010 Report Share Posted April 14, 2010 Ligger bromsen på för dig så fälgen alt bromsskivan blir het när du kör? Prova först med att ta isär oket och gör rent det inkl glidpinnarna innan du köper nya grejer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magic Posted April 14, 2010 Author Report Share Posted April 14, 2010 Bromsskivan blir het nå så jävulskt. Har försökt att rengöra pinnarna och så men det vill sig inte, den segar som fan när man försöker få den att glida fram å tillbaka, andra sidan är inte alls likadan.Undra om det går att byta bara glidpinnarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseS Posted April 14, 2010 Report Share Posted April 14, 2010 Det kanske är kolven i oket som kärvar Motionera kolven fram o. tillbaka och BYT BROMSVÄTSKA om du inte har gjort det nyligen Sitter på hotell E-10 och har tråkigt....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted April 14, 2010 Report Share Posted April 14, 2010 Ett annat tips är att du kollar slitbanan på bromsskivan. Om du har rostig yta på innerkanten eller ytterkanten, slipa ner det med roterande stålborste. Det är ganska vanligt fel som orsakar heta bromsskivor. En kompis till mig hade det problemet på sina bromsar och behövde aldrig byta ut nåt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts