Bobbe cmc 2103 Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 ....som lyser konstant,trots att den laddar som den ska Kablar/kontakter -OK!Laddspänning på batteri 14,8V konstant efter c:a 900 V/min -OK!Kanske just lamp-utgången i regulatorn som inte funkar,,,ändå??Nu är fantasin slut på felsökning.Någon som har nån ide´? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 Hej.Har du ampmätare så är det en annan typ av eldragning,det är svårt att få båda funktionerna med samma kablar .Du måste välja antingen eller . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 Posted April 22, 2010 Author Report Share Posted April 22, 2010 Hej.Har du ampmätare så är det en annan typ av eldragning,det är svårt att få båda funktionerna med samma kablar .Du måste välja antingen eller .Hej Lars!Det är original ,endast lampa,inget är ändrat sedan den fungerade sist,(eller rättare sagt inte lyste )Jag tror,skall kolla nästa garagebesök,om det är regulatorn som inte släpper spänningen till lampan som den ska när den börjar ladda...Jag kan ha skadat regulatorn vid uppstart/inkörning av motorn häromsistens.Kan varit för ivrig,och inte kollat jordningar.Minnet sviker...Rapport kommer.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 Posted April 26, 2010 Author Report Share Posted April 26, 2010 Åkte till Hansen å hämta en ny regulator,laddlampan slockna.....och det laddar som det ska!Undrar om det är kvalite´n på dessa Taiwan-prylar som spökar, eller kvalite´n på hobbymekanikern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 Vi hobby mekaniker är det kvallité på,men det andra vet i f-n. Bra att det löste sig med f.d. problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 Posted April 27, 2010 Author Report Share Posted April 27, 2010 Förtydligande:Den nu trasiga byttes bara för ett år sedan!(ibland tänker man mer än vad man skriver,,,,,fast oftast tvärtom ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sickan Posted April 27, 2010 Report Share Posted April 27, 2010 Och i vilket land var DEN tillverkad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted April 27, 2010 Report Share Posted April 27, 2010 Det första som jag bytte efter jag köpt min bilvar spänningsregulatorn. Den fungerade inte.Fick skicka efter en ny, och reklamera. Sen harjag bytt en gång till. Nu har jag en elektronisk.Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 Posted May 5, 2010 Report Share Posted May 5, 2010 Jag har precis beställt en ny, undra hur den kommer funka då... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted May 6, 2010 Report Share Posted May 6, 2010 Ett vanligt problem med reproducerade laddningsregulatorer är att de ärtillverkade enligt originalspecar, dvs 38-42 Amps och de nytillverkade ellerrenoverade alternators ger 61 Amps. AMK t.ex. hade en väldigt massa reklamationerpå sin regulator eftersom de pajade när man använde deras alternator.Tror de har slutat med alternators nu./Mvh Bosse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.