bulan Posted April 28, 2010 Report Share Posted April 28, 2010 Här kommer en namninsamling mot de nya importreglerna med kraftigt förhöjda avgifter för oss som importerar amerikanska bilar. Hoppas att många i klubben vill skriva på.Mvh. MatsCMC 2089 http://www.namninsamling.se/index.php?nid=4555 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted April 29, 2010 Report Share Posted April 29, 2010 Nej för tusan jag skriver inte på! Det höjer ju värdet motsvarande på min egen bil vid försäljning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted April 29, 2010 Report Share Posted April 29, 2010 1p till PerB /Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernolf cmc 558 Posted April 29, 2010 Report Share Posted April 29, 2010 Nej för tusan jag skriver inte på! Det höjer ju värdet motsvarande på min egen bil vid försäljning! Det är så politikerna i Stockholm har resonerat när dom låtit bli att bygga nya bostadsområden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted April 29, 2010 Report Share Posted April 29, 2010 Nej för tusan jag skriver inte på! Det höjer ju värdet motsvarande på min egen bil vid försäljning! Det är så politikerna i Stockholm har resonerat när dom låtit bli att bygga nya bostadsområden [/quote:2gm04zlp]Japp! Men fan man är ju egoistisk och nån gång ska man väll bli rik på sin hobby! (NOOOOOTTTTT) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted April 29, 2010 Author Report Share Posted April 29, 2010 Usch och fy på dig Per B. Tänker du bara på dig själv??? Får väl prova på http://www.moparsweden.com istället då. De har nog lite mera "stake" där. Ha ha!!Mvh. MatsCMC 2089 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted April 30, 2010 Report Share Posted April 30, 2010 Usch och fy på dig Per B. Tänker du bara på dig själv??? Får väl prova på http://www.moparsweden.com istället då. De har nog lite mera "stake" där. Ha ha!!Mvh. MatsCMC 2089Man får väll gå mot strömmen om man vill! Hmmm Mopar! Ja kanske! Det är ju en klart bättre bil så varför inte!! Näääää Mustang är originalet, har hjärta och människorna trevligare!! Jag stannar om ni inte kastar ut mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny-57 CMC1544 Posted April 30, 2010 Report Share Posted April 30, 2010 om man kollar på blocket eller classic car,det kommer ju den ena rosthögen efter den andra.Inte är dom billiga heller,ska det tjänas ännu mer pengar på skräp.Skriver gärna på om det gäller fina prisvärda bilar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted April 30, 2010 Author Report Share Posted April 30, 2010 Okey! Det man skriver på vid namninsamlingen är ju de importavgifter som höjdes i Sverige från 12% till ca. 40% men som i andra europeiska länder är mycket lägre (tex. holland) då den svenska tullen tolkat EU-reglerna annorlunda. Bilarna blir självklart ännu dyrare och de som gör pengar på detta kommer att höja priserna ännu mer. För mig var det helt enkelt en självklarhet att skriva på då jag tycker det är skoj att Sverige ofta framstår som ett landmed ett galet stort Usa-bils intresse och jag hoppas att detta kommer att fortsätta i framtiden med många flera schyssta importer att avnjuta på träffar mm. Ser nu att intresset är mycket lägre än jag trodde då endast 500-600 skrivit på under ett par dygn. Trodde det skulle bli tusentals. Folk verkar mest vara misstänksamma och oroliga för den egna bilens värde. Själv ska jag aldrig importera några flera bilar och inte heller sälja min så varken importavgifter eller bilpriser påverkar mig på detta sätt.Mvh. Mats NilssonCMC 2089 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted May 2, 2010 Report Share Posted May 2, 2010 Frågan är om det hjälper, politikerna skiter i folket då det gäller sådana namnunderskrifter.Kolla: http://www.bensinskatteuppror.se/Över en miljon har skrivit på, men bensinpriserna bara ökar ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted May 2, 2010 Author Report Share Posted May 2, 2010 Nej, det hjälper säkert inte. Där har du säkert rätt. Men varför måste man alltid ge opp innan man försökt!!Då lär vi ju politikerna samtidigt att vi genast "ställer oss på alla fyra". Vad tror ni då att nästa förslag blir?Själv tror jag att det blir att bet. skatt även på veteranbilar och sedan avfifter på CO2 utsläpp.Mvh. MatsCMC 2089 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted May 2, 2010 Report Share Posted May 2, 2010 Du har rätt!Jag har skrivit på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasX Posted May 2, 2010 Report Share Posted May 2, 2010 SJälvklart skrev jag under den, och har bett alla vänner göra detsamma.De som inte gör det för att öka värdet på sin egen bil, räknar uppenbarligen med att sälja den egna bilen och aldrig köpa någon annan "importbil", annars är det nog en peng som inte trillat hele vägen ner ;-)Hejhej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted May 2, 2010 Report Share Posted May 2, 2010 Nej, det hjälper säkert inte. Där har du säkert rätt. Men varför måste man alltid ge opp innan man försökt!!Då lär vi ju politikerna samtidigt att vi genast "ställer oss på alla fyra". Vad tror ni då att nästa förslag blir?Själv tror jag att det blir att bet. skatt även på veteranbilar och sedan avfifter på CO2 utsläpp.Mvh. MatsCMC 2089Nästa skatt? Jo, du, får dom rödgröna makten i höst så fårvi en höjning av bensinskatten på 49 öre. Det kommer juatt bli bra för oss som bor i landsbygden! Hoppas för f-n att det inte blir så! Fy f-n för S,V,MP! Detta blev ett politiskt inlägg. Men det står jag för.Dessutom blir det det sista från mej! Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted May 2, 2010 Author Report Share Posted May 2, 2010 Nästa skatt? Jo, du, får dom rödgröna makten i höst så fårvi en höjning av bensinskatten på 49 öre. Det kommer juatt bli bra för oss som bor i landsbygden! Hoppas för f-n att det inte blir så! Fy f-n för S,V,MP! Detta blev ett politiskt inlägg. Men det står jag för.Dessutom blir det det sista från mej! Mvh.pools Vad menar du med att det är ditt sista inlägg? Du ska väl inte lägga dig ner och dö pga. bensinskatten hoppas jag Mvh. Mats NilssonCMC 2089 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted May 2, 2010 Report Share Posted May 2, 2010 Nä då, jag menade bara att det är mitt första och sistapolitiska inlägg på detta forum. Vi borde inte diskuterapolitik här. Därför kommer jag inte med fler politiska inlägg.Och inga svar heller. Jag kör bara c:a 1500 mil per år med mina tre bilar, mer blirdet inte. Så jag drabbas inte så mycket, men det finns andrasom drabbas värre.Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted May 2, 2010 Author Report Share Posted May 2, 2010 Håller fullständigt med om bensinpriset. Vet många som drabbas hårt, speciellt i våran glesbygd. Jag får väl också skärpa till mig angående de politiska inläggen. Mvh. Mats CMC 2089 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1096 Posted May 3, 2010 Report Share Posted May 3, 2010 Skaffa en speditör eller Co-adress i Holland istället och ta bilarna dit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts