Jump to content

Fredags crusing i STHLM


Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest my little pony

Hej Lassemålare...Jag var inne i fredags med vänner o käka på restaurang och skulle sen på kvällen till skansen för o titta på brasan...men vi blev kvar på restaurangen till efter 21.00 p.g.a regnet....men på vägen hem så åkte vi på Sveavägen och vi såg ca 10 st amerikanare som var inne i skitvädret...slälv åkte man Nissan pickis...

Men den riktiga början på sista fredags cruising i månaden startar

från och med maj...förra året var det mycket bilar i maj..och det är t.o.m dagen före Wärsta marknad eller PCM i Eskilstuna iår...

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest my little pony

Hej alla o Lassemålare....nu på fredag börjar sista fredagen på Sveavägen......hoppas vädret är ok...det var mycke bilar förra året..

ändå så var det då som nu dagen före Wärsta marknad och iår finns det ju mer o välja på t.ex PCM på Kjula i Eskilstuna på lördagen....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Chili....jag ska försöka få bort skiten på däcken mot asfalten i morgon på Sveavägen......

Så man har nått fäste till Kjula......visst fan har glömt bort o start anmäla mig....till Kjula....

Det kanske inte är nån ide o åka dit då......det kanske blir Wärsta istället så får bilen sig en

spinning wheel mot lera på åkern.....

Nej skämt o sido....jag bestämmer mig imorgon kväll efter Sveavägen vart jag åker på den tidiga lördagmorgonen efter jag har tittat på de senaste av väderrapportena.....

Det kan bli Kjula eller Wärsta......eller det "värsta" i garaget ....på lördagen...allt beror på lördagsvädret......

Men ni alla som åker om jag ej åker så hoppas jag att ni får en bra lördag........

Väl mött på Sveavägen på fredag kväll.......

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej alla CMC....

Har varit inne ikväll på sista fredagen i månaden på Sveavägen Stockholm.....det blev en toppen kväll efter att vi mötte regn på vägen in till stan....inte en droppe regn på hela kvällen

som blev så kul med så mycke bilar o fart på stan...såg väl drygt 10 mussar som for hit o dit hela kvällen eller stod ut efter trotoaren....men det var nog hundratals bilar totalt...

Nu är det bara en månad till nästa sista fredag på stan....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Och hur gick det med din cruising igår då Lasse????

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest my little pony

hmmm.....fick lite o undra över....vart tar sista fredagen i månaden vägen nu i Juni??? Det är ju midsommarafton iår.....då kan man ju inte köra för då har man ju sill o nubbe o god grill i magen plus en massa dans typ "små grodorna" runt stången o göra....

Och fredagen efter som det brukar vara cruising på sveavägen är ju

den 2 juli iår?? hmm.....

Ja jag chansar nog att det är drag på stan då.....så vi drar in den 2

juli till stan o kollar.....

Väl mött på stan o föresten ha en bra midsommar allihopa....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Kul "lassemålare"...

De är ju roligare o cruisa lite o se många mussar o andra jänkare på sin rätta plats som Sveavägen att röra på sig istället för att stå på en parkering mitt i veckan med huven öppen vecka efter vecka....

Väl mött på Sveavägen 2 juli.....o sen sista fredagen i månaden ....

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest my little pony

JAAAA nu väntar en hård vecka att Cruisa till...........sista veckan i i JULI.....

- Onsdag Venngarn underbar plats med live music o mycke bilar o mc.....

- Torsdag Nifsta Gård CMC Norrtälje Sektions träffplats.....det är den bästa träffplatsen i STHLM...med de de mest olika fordonens historia att titta på....mc ....traktorer..... bilar från hela världen.... absolut den bästa träffplatsen i STHLM...

- Sen men inte den minsta cruisingplatsen de är ju i STHLM på sista fredagen i månaden...då får man ju se alla bilar mm att rulla på Sveavägen i Sthlm o mäta sina muskler vid varje rödlyse... de e skillnad med att stå på en uppsamlingsyta o visa sina bilar med huven öppen o försöka o mäta styrkan på sina bilar med motorn avslagen....

Nä va kul de e att se vad bilarna går för......annars kan man ju åka SKODA....

MVH mött på cruising kvällar.......

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej alla CMC.....

Den hårda veckan till ända.....

- Onsdag... Venngarn bra drag som vanligt.....

-Torsdag... tyvärr Norrtälje träffen i Nifsta regna bort....

-Fredag... Cruising på Sveavägen.....det var jätte mycket bilar....t.o.m en hel del av mussar årgångar av -60, -70, -80,-90, -00--04, -05--10.... jag spöade skiten av vissa bilar o fick torsken av vissa andra.... o fan vad gör det...bara man har kul....

Det var kul o se att vissa nya ansikten dök upp som brukar annars stå där med huvarna öppna utan o behöva mäta sina muskler.....

Till o med så var det Norr om Stockholm kompisar ifrån Norrtälje som vi brukar träffa på den mysiga träffplatsen Nifsta som hade kommit in till stan o cruisade friskt de var ju t.o.m. prisvinnare på Norrtälje träffen så beviset är ju att en mustang tål ju att cruisas med.......

O de t.o.m åkte hem efter oss......så kul hade de...

Men nu är det ju bara några veckor kvar till WHEELS i Barkarby....

( jag kommer absolut inte o åka dit)

Men självklart åker jag in i tid o parkar min bil på Sveavägen för o vara med på kvällens cruising......o det är ju för att gå o äta en god middag innan cruising kvällen börjar...

Väl mött på Cruising på Wheels kvällen efter Barkarby Still Going Strong Parking...

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest my little pony

Ja så e de dax igen på Sveavägen imorgon fredag.....

denna gång får man åka in utan bil....och kanske gå o titta på de som har bil....men man får ju ta en o annan öl istället.... o de va många år sen sist...men till nästa månad så blir det likadant men när våren nästa år kommer så står det säkert en ny pålle i stallet....

Väl mött på stan av trottoar raggarn....

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Bobbe....du vet ju att det är sista fredagen i månaden....kom in till stan du med o trottoar ragga med en bärs i handen....

O du lassemålare har blivit kär...han har inte tid med det längre...

Du vet tiden gick fortare när mussen försvann...inga problem....längre....

See you sometimes....

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest my little pony

Ja så då va de en en vecka kvar till nästa sista fredags cruising.....i november...

förra månaden så åkte man Kungligt Ford Mercury HGV -58 till sista fredagscruisingen p.g.a sålt bilen till Vara.....grabben som köpte va en toppenkille på 25 år ....ägde redan en musse-01 Gt men som han ska sälja till våren....han va så glad för min bil när han stack hem så han glömde kvittot på bilen...men va gör det....han var ju glad för att han vann ju ett pris på "End of summer" i Borås dagen efter...bild finns på deras hemsida.....och ett reportage..............

Men ni stockholmare har väl ställt av era bilar nu??????? men vi Ford Mercury polare åker in ytterligare en Fredag till cruising i Stockholm....vi kommer ju norr ifrån så vi är vana med lite väderomslag....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej alla cruising CMC:are......var inne ikväll.....det var för mig den sista för iår....det var ju en del som var inne ..vi var väl från norra STHLM....som var inne......de andra har väl gott i ide....även de som bor söder om stan...de är väl rättså rädda för nån sån sorts halka eller?....

Och var var du då "lassemålare"..? du var in här på forumet samtidigt som jag skrev??? det var du som startade tråden....

Nu får det vara nog för iår....jag är nog inne istan nästas år på sista fredagen i april 2011....tills dess önskar jag alla ett gott slut på detta år......o en god fortsättning på det nya året 2011 som kommer snart...på återhörande....next year....nu tar jag en lång skön semester ifrån cruisingen...och övrigt CMC:ande...

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest my little pony

"Meddelande ifrån "Region CMC City, Stockholm"

Tjao...Lasse...exakt 4 veckor till året 2011 o aprils första fredagscruising på Sveavägen Stockholm....

Det är verkligen kul o se bilarna "rulla" igen.....Jag rullar också vidare,ett år i taget..............

Jag hoppas vi synns där inne i stan igen.......................kanske fler ???? eller?????

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...