Jump to content

Fredags crusing i STHLM


Recommended Posts

Guest my little pony

Sveavägen vid MC Donalds.....jag tror de flesta kommer in efter tullavgifternas slut ca från 18.30....

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest my little pony

Oj..jag märkte att jag har glömt o raportera,,hur det var på sista fredagen i april....Man kan ju säga att det var lätt ett nytt rekord med amerikanska bilar o föresten med mustanger den sista april med ett sånt för sommar väder....

Undrar hur många som kommer denna sista fredag i maj 2011 om det blir kanon väder igen??? ja jag åker då in i igen....kul med o träffa alla polare med olika amerikanska bilar.....

Så iår åker jag nog för egen maskin till Wärsta dagen efter o står nog för mig själv på parkeringen bland de andra amerikanarna......

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest my little pony

Region City Cruising.....Ja efter som det är sista fredagen på midsommar afton denna månad så hörde jag att det blir 1 juli istället som förra året.......efter den häftiga sista fredagen i maj vad månne det bli 1 juli???

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest my little pony

Ja ...normalt är ju region Stockholm City Cruising den sista fredagen i månaden....men som förra året så blev ju det på midsommarafton i år med....enligt rykte senast igår på Nifsta så åker alla in i kväll istället....vädret har ju varit tryckande tropisk värme hela dagen så hoppas att kvällen blir lika skön med värme och utan regn..... själv glider man in efter halv sju då trängselavgiftern upphör...

Väl mött på stan...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest my little pony

Ja så va det dax med ännu en cruising i Stockholm imorgon alltså sista fredagen imånaden......men den här gången precis som förra året så har man sålt bilen.....så det blir att gå på trottoaren o ragga lite....o kanske en o annan bers....

Bilen gick till skatteparadiset o den tullfria kommunen Tull-inge så se upp där söder om Stockholm för en snygg Vapor silver

Shelby -08.....säger även till Peter som han heter som köpt bilen "lycka till"

Synns på stan imorgon....

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Ja så va det dax med ännu en cruising i Stockholm imorgon alltså sista fredagen imånaden......men den här gången precis som förra året så har man sålt bilen.....så det blir att gå på trottoaren o ragga lite....o kanske en o annan bers....

Bilen gick till skatteparadiset o den tullfria kommunen Tull-inge så se upp där söder om Stockholm för en snygg Vapor silver

Shelby -08.....säger även till Peter som han heter som köpt bilen "lycka till"

Synns på stan imorgon....

MVh "my little pony"

om du ser din gamla Shelby kommer du se att nu ligger den bättre i förhållande mot moder jord ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hörru Corvetten varför ska vi ligga så nära Moder jord redan nu för? vi ska ju alla ner 6 fot i backen en vacker dag.......

Jadu Artur nu kommer årets stora drag o cruising i region Stockholm på lördag ...de brukar ju vara en hej dundrande fest.....ivarje fall tycker nog burkplockarna det.....o samtidigt så är ju det där spektaklet med regnbågens alla färger i närheten...hur ska det sluta...

månne tro??

Välmött på stan.....för mig blir det ivarje fall inget på Barkarby....räcker med festen på stan på kvällen...

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Hörru Corvetten varför ska vi ligga så nära Moder jord redan nu för? vi ska ju alla ner 6 fot i backen en vacker dag.......

Jadu Artur nu kommer årets stora drag o cruising i region Stockholm på lördag ...de brukar ju vara en hej dundrande fest.....ivarje fall tycker nog burkplockarna det.....o samtidigt så är ju det där spektaklet med regnbågens alla färger i närheten...hur ska det sluta...

månne tro??

Välmött på stan.....för mig blir det ivarje fall inget på Barkarby....räcker med festen på stan på kvällen...

MVh "my little pony"

Hoppas att paraden inte går igenom Sveavägen bara, risken att bli överkörd är ju kanske inte så övervägande men man kan ju bli rökskadad. haha

/Artur

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Ja det var ju en helkväll med drag (show) på stan......nu e de bara 3 fredagar till nästa cruising.....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest my little pony

Tänk va tiden går....dax igen nu på fredag med " sista fredagen i månadens cruising på Sveavägen".....väl mött på stan....

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest my little pony

Oj vad tiden går.....nu är det dax igen med sista fredag i september på Sveavägen.....hoppas det blir lika mycket bilar som det var förra månaden...var väl rekord för året förrutom Wheels....nu när man kan ta premiär tur med den nya mussen för året som kom i tisdags till mitt garage .....

Väl mött på stan.....MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest my little pony

Jaha så var det dax igen......efter de två sista månadernas rekord med bilar på stan så åker jag in igen i morron fredag för det är ju så varmt....det är ju bara regn som stoppar en för att åka in....

Mitt mottå är ju att ju längre man kör på hösten så blir vintern kortare till våren.....

Väl mött på stans "cruising"

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Ja det har då varit en hel otrolig deltagande på " Stockholms "Regionens" Cruising på Sveavägen i Stockholm....

Vill härmed tacka för iår.......

För nu ska jag ställa av min musse till i vår för ombyggnad......

Mwen vi hörs mot sista April nästa år...

Så som ett sista ord på denna tråd "gott nytt år" ( mitt troende o önskan mot nästa år är att Östra Mälardalens mustang klubb har en mer kontakt med sina medlemmar på sikt) man får väl vänja sig att det tar tid i denna region för en förändring....!!!!)

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest my little pony

Ja då har man bokat in bilen hos Transportstyrelsen så den ställs på för trafik imorgon torsdag lagom till fredag...

Jaha så var det dax för ett nytt år för bilar som vill rulla med likasinnade USA bilar fast för att umgås med kamrater som åker andra märken på vägen....alltså Sveavägen i Stockholm...sista fredagen i månaden..

Lagom till Ryss värmen kommer så drar cruisingen igång igen på fredag i Stocholm....

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Riktigt kul, ska försöka titta in nu på fredag. Förutsatt att jag inte får barn innan ;)

Tog redan en första tur igår

Artur

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Ja som vanligt så.....

har vi nog tur med vädret...på fredag kvällen i Stockholm..

Var in på YR.NO o kolla...

Det blir +15 grader på kvällen mellan 20.00-24.00 och ingen nederbörd o solsken tills det mörknar....

(Och det blir typ samma väder till den andra stora "träffen" norr om Stockholm på lördag kväll också...)

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

HeHe ingmar...har just varit o varmkört till V-tuna o tankat inför kvällen....

Om du ser en lika dan som senast fast med svart tygtak o lite mindre motor så är det jag....vi kanske synns eller träffas till kvällen...

vore kul ju...åker in precis efter trängselavgifterna lagt ner inför helgen...

Mvh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Ja så har man varit på en bra början på årets Stockholms Cruising på sista fredagen i månaden.....

Det man blev mest lurad på var YR.NO väder rapport.......vi var ju lovade 0 mm regn....men det kom ju lite duggregn...........

Men när man åkte hem så såg man ju som vanligt att på RÄTT sida av stan alltså norr om stan så var det torrt som vanligt o ingen nederbörd.....

Men det var ju kul att så många mussar ville visa upp sig att det går att cruisa i dem!!!!ibland alla -50--60 talare!!! som cruisar också!!!!

Vad jag har förstått så vill de flesta gammel mussar mest "parkera" på en gemensam parkering?? eller??

Nu är det ju bara en månad till nästa cruising igen så då får vi väl se om det är fler som törs visa upp sina bilar på stan??!!

Och då är det ju ingen Wärsta marknad dagen efter heller!!!!! att skylla på!!!! Går det verkligen att åka Mustang på stan Eller???

Vore ju kul att se alla Stockholms Mussar på stan en gång i livet!!!! men jag tror nog inte det funkar????

Vem vet????

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Barkarby har jag missat, jag bor i Viksjö så det är nära och bra, jag kommer gärna nån fredag. Vilka fredagar är det och var i Barkarby?

Link to comment
Share on other sites

Barkarby har jag missat, jag bor i Viksjö så det är nära och bra, jag kommer gärna nån fredag. Vilka fredagar är det och var i Barkarby?

Äsch, det är ju lördag idag, vilka lördagar är det?

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu



×
×
  • Create New...