Delahoya Posted May 17, 2010 Report Share Posted May 17, 2010 Tänkte beställa hem en diff från summit till min 8" axel men de finns juhur många som heldst att välja mellan. Någon som kan rekomendera nått så jag slipper klia huvudet blodigt??Behöver ingen superdiff bara nått som klarar att rita lite streck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted May 17, 2010 Report Share Posted May 17, 2010 Vanlig "limited slip" är bäst för ditt ändamål.Krångla inte till det utan kör motsvarande originalJag hittar bara 1 spärrande diff för 8''http://www.summitracing.com/parts/STR-R542059/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delahoya Posted May 17, 2010 Author Report Share Posted May 17, 2010 Så denhär verkar vettig då eller?? =)http://www.summitracing.com/parts/STR-R542059/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted May 17, 2010 Report Share Posted May 17, 2010 Blir nog lite billigare om du köper direkt från axel tillvekare som tex CurrieStyvt $300....Kanske missat delar så enklast be dom plocka ihop det komplett! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted May 17, 2010 Report Share Posted May 17, 2010 Så denhär verkar vettig då eller?? =)http://www.summitracing.com/parts/STR-R542059/Ja det var den jag länka till......I texten står dock både "Kondiff" och "Limited slip" så jag vet inte vad det är egentligen.Skicka fråga till Summit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted May 17, 2010 Report Share Posted May 17, 2010 Kan ju nämna att en vanlig lamelldiff är bekvämare att köra än "Detroit Looker"Lamelldiff (Limited Slip) är tyst när man svänger och håller bra upp en bit över 400Hk utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delahoya Posted May 17, 2010 Author Report Share Posted May 17, 2010 Okej såg inte länken =/ Den var väl mitt i blinda fläcken eller nått Får väl se vad man beställer. Sen gäller det ju bara att få ihop pusslet också. Uch hemska tanke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielG Posted June 13, 2010 Report Share Posted June 13, 2010 De olika "Lockers" som finns är inte diffbromsar utan diffspärrar, som går i och ur och ger därför ifrån sig oljud vid kurvtagning.I en kondiff så är det metallkonor som trycks mot ett konformat urtag i diffhuset som ger bromsverkan, detta fungerar bra men är nästan imöjligt att renovera samt ger med tiden metallpartiklar i bakaxeloljan.En lamelldiff har istället ett lamellpaket som slirar vid kurvtagning. Detta ger endast mjuka partiklar i oljan.Ska du skaffa dig en diffbroms så rekommenderar jag en lamelldiff om du inte kan hitta en kondiff till fyndpris. Helst skall du skaffa en med fyra små diffdrev isf två då den med fyra är mycket starkare.Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.