Jump to content

Ekonomiplåt


Recommended Posts

Hej jag håller på att laga upp alla gamla lagningar på min mustang -69 HT (vissa borde inte få hålla i en svets) Och nu funderar jag om det finns någon vänlig person som har koll på vilken/vilka svenska firmor som har bra och billiga ekonomiplåt delar (det är ingen super renovering jag håller på med).. Jag är bland annat ute efter golvplåtarna på båda sidorna.

Vore tacksam för lite vägledning, är det t ex någon som har haft med tonys autoparts golvsektioner att göra, är dom OK, eller finns det någon som har bättre pris/kvallité???

Link to comment
Share on other sites

www.partco.se Jag har köpt plåt där, passformen var ok på grejerna jag fick, bakskärmarna var inte korrekta men gick att passa in, tror det är samma plåt som National Parts Depot har.

Billigt? jag har inte jämfört men priserna finns på deras hemsida.

Link to comment
Share on other sites

Har köpt från Tonys , både golvplåt och bakskärmar. Bakskärmarna passade bra men lite pyssel är det alltid. Har en -70 och skärmarna går upp över kanten ca 20mm men jag skar bort den och tog skarven 15 mm under kanten istället. Likadant vid dörren den nya går ju runt dörr öppningen men gjorde likadant där 15 mm innan knäcken. Pratade men en plåtslagare innan så det var han som föreslog det. Bytte även yttre halvan av innerskärmen. Ena sidan passade perfekt den andra räckte inte plåten till????!!!!! Konstigt. Golvet bytte jag tre plåtar , framför stolarna och bakom förarstolen . Ett jävla jobb. Passformen är varken bra eller dålig. Stig

Link to comment
Share on other sites

jobbet att byta är jag inte rädd för,anledningen till att jag ska byta och inte lappa med nya bitar är att jag inte vill ha några onödiga skarvar och att jag inte klarar av att få till alla pressningar på ett snyggt sätt om jag ska göra det själv

Link to comment
Share on other sites

Ringde till Partco i natt vi 23.30 och han svarade, så rinde jag idag igen 11.30 och han var där han måste ju jobba dygnet runt :shock:

Men jag tänkte ialla fall lägga till att jag beställde (golv h/v halva, torped golv h/v samt bakre rambenen bak)från partco för han låg 1300 kr under priset hos Tonys autoparts (+ att tony vill ha frakt på det)

Så jag hoppas att jag kommer att bli nöjd (är ingen pedantisk org. renovering, vill bara att allt ska se bra ut) :wink: :lol: Tack för alla råd och tips/ Jimmy

Link to comment
Share on other sites

jag har bytt mitt golv i min 66:a ht och den plåten är köpt från Partco, passar bra men och den går hela vägen från ca 20 cm upp på nedre delen av torped väggen till precis bakom där plåt huven sitter som säten är fast satt i.

OBS den ser inte riktigt ut som orginal för vid byte till den här plåten så försvinner en orginal skarv, men vem bryr sej

Link to comment
Share on other sites

Jag fick hem första golvhalvan + torped golvet H/V i går, och jag såg att det inte är exakt som orginal (saknas 2 pressveck, kollade bara allra snabbast). Men jag håller inte på med en org.renovering så jag är helt nöjd. Och jag har som sagt en -69 och torped golven är till 64½ -68, men det är inte mycket som skiljer och de partierna som jag behöver är lika så jag är nöjd även med dessa delar.

Så nu får vi se om den är tröttare än vad jag trott, så den viker sig menar jag :lol::lol:

Jag byter inte för att det är en massa rost hål utan för att det är så pass djupa porer så det blir svårt att få riktigt stopp på rosten om jag inte skär bort den gamla plåten. Sen anledningen till ekonomiplåt är mycket lathet för det går att handknacka partierna som jag måste byta, men sånt tar en jä-a tid när man inte är proffs och inte håller på varje dag+ att jag inte klarar av att få det riktigt så bra som jag vill :wink:

Link to comment
Share on other sites

ok, jag har som sagt inte tittat så noga så jag får göra det idag när jag kommer ut till garaget. Men jag pedant renoverar inte så lite skillnader spelar ingen roll. Jag såg t ex att det inte var lika djupa pressningar på denna plåt som orginalgolvet. Så en som orginalrenoverar ska nog tänka sig för både en och två gånger vad han/hon väljer för ekonomiplåt.

Jag kommer dels att bygga helt eget golv i skuffen för det blir ingen orginaltank osv. så jag har inte jättehöga krav på att det är exakt, jag vill slippa en del väldigt tidskrävande jobb (det är en som inte kan som har lappat mitt golv tidigare) å då känn ekonomiplåt som ett i sammanhanget väldigt billigt allternativ. Försök att få en plåtslagare att göra en golvhalva som är ganska likt ett orginalgolv för 1073:- det blir nog svårt det :lol: *tror i allafall jag*

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...