Hjalmar42 Posted May 27, 2010 Report Share Posted May 27, 2010 Upptäckte att parkeringsljuset vä fram slutat fungera men blinkersen fungerar på bägge sidor.Är det ena tråden i glödlampan som pajat eller kan det vara något annat fel?Någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted May 27, 2010 Report Share Posted May 27, 2010 Hej!Det är säkert många som kan hjälpa dej.Om du bara talar om vilken bil du har. Fyllgärna i din profil också.Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted May 28, 2010 Report Share Posted May 28, 2010 Hej.Eftersom lampan blinker-parkering är dubbeltråd,typ 21/5 så tror jag att det är lampan , byt ochse om det hjälpte , alternativ är att det är avbrott på ledning eller att det blivit dålig kontakt i lamphållare . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted May 28, 2010 Report Share Posted May 28, 2010 Hej.Eftersom lampan blinker-parkering är dubbeltråd,typ 21/5 så tror jag att det är lampan , byt ochse om det hjälpte , alternativ är att det är avbrott på ledning eller att det blivit dålig kontakt i lamphållare .Inte fram väl? Där är det väl en lampa med en tråd?Åtminstone på 68:an. Åtminstone på ditt egnaschema. Vet inte hur det är på andra årsmodeller.Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjalmar42 Posted May 30, 2010 Author Report Share Posted May 30, 2010 Glödlampan ser trasig ut. Står 32/4C i min reparationshandbok man kan inte se någon beteckning på själva glödlampan.Hittar man 32/4 W -lampor på vanliga macken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted May 30, 2010 Report Share Posted May 30, 2010 C står för Candela Power. 32 är blinkers och 4 parkeringsljus.Mvh Bosse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjalmar42 Posted May 31, 2010 Author Report Share Posted May 31, 2010 Ok. Tack. Tyvärr verkar det inte finnas någon metod att omvandla Candela Power till Watt:http://www.onlineconversion.com/faq_10.htmNågon som rakt av vet var man köper glödlampor med dubbeltråd till främre parkeringsljus/blinkers på en -67:a? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted May 31, 2010 Report Share Posted May 31, 2010 Ok. Tack. Tyvärr verkar det inte finnas någon metod att omvandla Candela Power till Watt:http://www.onlineconversion.com/faq_10.htmNågon som rakt av vet var man köper glödlampor med dubbeltråd till främre parkeringsljus/blinkers på en -67:a?Det finns hos Mustangparts, Rolands Mustang eller Hansen Racing men jag har en sådan lampa liggande om du vill köpa. Pm.a mig om du är intresserad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjalmar42 Posted May 31, 2010 Author Report Share Posted May 31, 2010 Är nog dags att avsluta denna tråd för det var inte krångligare än att svänga förbi OK som sålde exakt dessa lampor från LG. Nästen lite snopet enkelt.. Men tack ändå för era svar och hoppas tråden blir värdefull för nån m liknande frågor i framtiden. Efter en underbar solocruising runt och genom Stockholm är Mustangen tillbaks i garaget fast man skulle kunna stanna ute hur länge en sån här underbar vårkväll.../Hjalmar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts