laxkungen Posted June 3, 2010 Report Share Posted June 3, 2010 Har en från Mustang från 1966 som har en nyrenoverad motor i blått. Problemet är att färgen på vissa ställen börjar att släppa, hur hittar jag en blå orginalfärg som håller värme m.m.Tacksam för svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH Posted June 3, 2010 Report Share Posted June 3, 2010 Bill Hirch, säljs av leverantörer i Sverige. Mycket bra!http://www.hirschauto.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted June 3, 2010 Report Share Posted June 3, 2010 Jag köpte min motorfärg från denna firma. Inga problem alls.http://www.uscarparts.nu/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS Posted June 3, 2010 Report Share Posted June 3, 2010 Har aldrig haft det problemet att färgen har släppt på mina motorer !Jag använder motorfärg på sprayburk !Kan ju vara så att det inte har varit helt rent innan det målades,om det släpper.Jag gör alltid motorerna helt rena från fett/färg innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxkungen Posted June 4, 2010 Author Report Share Posted June 4, 2010 Vill tacka alla för tipsen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo Posted June 4, 2010 Report Share Posted June 4, 2010 När färg släpper så är det oftast gammal färg under som släpper..Ska man vara säker så ska all färg bort,Vet att man brukade lutkoka blocken för att få dom riktigt rena..Men så märkvärdigt ska maan inte göra det..SK motorfärg är lite blankare än "vanlig" färg i övrigt kvittar det,nog vad man använder förutom kulören.Vet i renovering skolorna man hade i motortidningar målade man motorerna med servalack..rengör någorlunda avfetta och bort med all lös färg så brukar det funka helt ok..men tycker att Fords ljusare färg alltid varit problematisk för färgskiftningar,blir tjock och spricker etc..Så sprayfärg tror jag är enklast och bäst.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
65 rangoon red Posted July 18, 2010 Report Share Posted July 18, 2010 Har nån använt Plast-Kote från Hansen ?I så fall, funkar den bra? Hur många burkar (312 g) går åt för ett 289 block ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS Posted July 18, 2010 Report Share Posted July 18, 2010 Är den jag alltid har använt !Räcker med en burk om du bara ska måla blocket,täcker bra.// Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted July 19, 2010 Report Share Posted July 19, 2010 #224 ska det vara! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts