Jump to content

Hoppas på bättre tur på bes nästa gång än en 2a.


elboy cmc 388

Recommended Posts

Var & bes bilen i tisdag bara för att få det gjort fast det var 3 månader kvar. Vad fick man för det jo en 2a på höger fram broms som ligger på. Hem i garaget och rev det åbäket och försökte få kolvarna i alla fall den ena att röra på sig utan lycka :shifty: . Hoppas nu på att de nya Cobra bromsarna som blev beställa idag kommer få bes mannen att tappa hakan :crazy: Ska bli kul att se & känna om det blir någon skillnad. De var dom skattepengarna :wave::wave:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Vist blev bättre men sen om bromsarna är så mycket bättre vet jag inte. Tycker att bromsarna på min 9-5 aero är mycket bättre än cobra bromsarna.

Ja då är det mer för syns skull man byter till Cobra bromsarna på Mussen ;) Tack för du svara, har länge funderat på om man kunnde få kraftigare brommsar med Cobrans bromsar.

Ibland får jag för mig att det är broms servot som avgör hur bra bromsen fungerar mer än hur kraftiga skivor och ok man har i alla fall i normal körning där man inte kör bromsarna till dom är röda utan bara vill trycka lätt på bromsen och bilen ska bromsa kraftigt ändå.

Sierran jag hade en gågn i tiden var det inte några stora bromsar på men vad kraftiga dom känndes, måste ha varit mycke servo verkan på dom.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Vist blev bättre men sen om bromsarna är så mycket bättre vet jag inte. Tycker att bromsarna på min 9-5 aero är mycket bättre än cobra bromsarna.

Ja då är det mer för syns skull man byter till Cobra bromsarna på Mussen ;) Tack för du svara, har länge funderat på om man kunnde få kraftigare brommsar med Cobrans bromsar.

Ibland får jag för mig att det är broms servot som avgör hur bra bromsen fungerar mer än hur kraftiga skivor och ok man har i alla fall i normal körning där man inte kör bromsarna till dom är röda utan bara vill trycka lätt på bromsen och bilen ska bromsa kraftigt ändå.

Sierran jag hade en gågn i tiden var det inte några stora bromsar på men vad kraftiga dom känndes, måste ha varit mycke servo verkan på dom.

Mvh

MrV8

sierran var väl också flera hundra kilo lättare kan jag tänka mig. Servot har självklart betydelse, om inte hur hårt du behöver trampa. Har du jättemycket servo mao hjälp så behöver du bara trycka lätt med foten o det kan också upplevas som att bromsarna är "bättre".

en större skiva gör bromsarna bättre eftersom det tar längre ut. Blir ju som att flytta in eller ut handen på en ringnyckel.. Tar du längst in blir det inte så värst, trär du på ett rör så drar du sönder bulten eller nyckeln.

Cobra bromsarna ska bita ordentligt annars är det något som inte stämmer. Ett par usla kanske i värsta fall glasade belägg kan också ställa till det.

Om det är olika huvudcylinder så bör den också vara rätt dimmensionerad för oken.

Cobran har även tjockare servovakumbehållare men det ska inte påverka vid enstaka bromsningar o originalkam.

Link to comment
Share on other sites

"Har du jättemycket servo mao hjälp så behöver du bara trycka lätt med foten o det kan också upplevas som att bromsarna är "bättre"."

Precis var lite det jag ville åt.

Fast så lite som den här bilen går per år så tror jag inte jag kommer mecka med det för att få bättre bromskraft.

Har hydralik servo på bromsarna i min (ej vacum servo) går det att ställa upp den lite på något enkelt vis?

Lite nyfiken bara :D

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...