Jump to content

Bra webshop sökes


Recommended Posts

Jag tänkte beställa lite delar från USA via nätet för att komma undan lite billigare. Saker som inte är skrymmande eller akuta.

Är det någon som kan tipsa om en webshop som har produktsortimnet med priser online, är pålitlig, har bra priser, betalning med kort, bra sortiment, moderata fraktpriser, mm.

Dvs en sånt där ställe som man fortsätter att handla på när man väl börjat.

Link to comment
Share on other sites

Jag har provat många och kan väll nästan säga att de flesta är bra på olika sätt.

Beror lite på vad du söker för delar?

Bara ersättningsdelar så gillar jag NPD, California Mustang eller Mustangs Unlimited mm.mm

NPD har klart snyggaste katalogen

http://www.nationalpartsdepot.com/catalog/mustang/mustangcat.html

Lite mer Motor och chassimodifiering så har jag handlat från Summit, MustangsPlus, JEGS.

CJ Pony parts har ett fint sortiment men har inte själv testat. Bara hört att det funkat bra från andra.

http://www.cjponyparts.com

I princip alla firmor nu har webshop och snabba leveranser.

Fast ofta saknas det delar eller det blir skadat i frakten.

Det får man räkna med och tyvärr är amerikanare ett slarvigt folk men det brukar ordna upp sig bara man är envis.

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Jag brukar ta hem grejjor från CJ poneyparts, Mustangs+ och Califonia mustangs..

Beställer på deras webbsidor och det funkar mycket bra..

I förra veckan så provade jag för första gången att beställa från Mustangsunlimeted..men det gick inte så bra..det hakade upp sig varenda gång jag skulle välja fraktsätt..

Kanske något fel på deras server, eller något annat..ordern gick i stället till CJ ponneyparts och delarna kommer troligen i slutet på av veckan.

Mvh Mats

Link to comment
Share on other sites

Fråga till Mats:

Vad har du fått betala i frakt och vilket bolag använder CJ när de skickar prylar?

Beställde grejer därifrån men en del va B/O så de har inte skickat dem till mig än.

Link to comment
Share on other sites

Provade Virginia Classic Mustang för några veckor sedan. Har endast kataolgen på hemsidan och man får faxa beställningen. Hade tre ark fyllda med smågrejer och allt fanns hemma på lager och allt kom fram rätt. De skickade Air Mail trots att det var större grejer som kapslar och klädslar. Var hemma på knappt två veckor och med tull,moms och frakt kostade prylarna 12:-/dollar, rätt ok tycker jag med så bra service.

Link to comment
Share on other sites

Svar till Rickard..

Kommer faktist inte ihåg vad de har skickat med innan..

Men denna gång bad jag dem skicka med BAX GLOBAL door to door

Har inte fått det bekräftat om det blir dem eller vad de har skickat med..får återkomma med det senare

Tog hem ett komplett chassikit till mussen från Mustang+ vägde 100 kilo

kostade med Bax ca $250 att få det hemkört till min dörr..

Fick hem lite grejjor från Califonia mustangs i förra veckan..kom också med Bax kostade $150.. Bax Var det billigast.. dyraste kostnads förslaget skulle kostat över $400

Link to comment
Share on other sites

Tack för svar Mats!

Hur har du betalat tull och moms? Gör man det till chaffisen som kör hem grjerna eller?

Dum fråga kanske men jag är ju grön på området så jag skyller på det.

Link to comment
Share on other sites

Hur har du betalat tull och moms? Gör man det till chaffisen som kör hem grjerna eller?

Kan ge svar för samma Speditör.....

Nästan alltid betalar du chaffisen kontant direkt i näven!

Iallafall har jag gjort så till BAX som även Mats nämde.

Funkar fint!

Dom kommer ju alltid dagtid så du bör kunna ta emot på ditt jobb eller hemma direkt.

Fast det kanske går att betala innan utkörning så du slipper ta emot! Har själv inte provat det.

Tycker ändå det känns det tryggast att betala i näven då man även får en chans att kontrollera godset efter fraktskador eller felleveranser.

VIKTIGT

Idag kan du räkna med ca 12-12.5kr per $ så får du fram den totala kostnaden inkl frakt,tull,moms.

Men då måste du har delar för en bunt 1000-lappar.

Köper du bara 1 pryl för en 100-lapp så går det inte räkna så eftersom fasta avgifter hos Speditören är ca 4-700kr

Link to comment
Share on other sites

Tack för info Per!

Det är det ökända tändningslåset jag har handlat plus en hel del annat och summan landade på $377+frakt.

En dum fråga till då eftersom ni ger så bra svar :wink:

Hur långt innan ringer dom och säger att grejerna är på väg? Samma dag de kör ut typ eller när prylarna landat i Svedala?

Tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

Dom är snabba!

Ibland samma dag men oftast dagen innan.

Beror lite på när det landar.

Speditören betalar en teminalavgift per dag.

Alltså vill dom få ut grejjerna så fort som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

Halloj igen!

kan tillägga att när jag får grejor från bax så ringer de alltid dagen innan..be har ett bra kontor här i Helsingborg så jag kör dit och betalar moms och tull..nästa dag kör de ut den till den adressen som passar mig bäst..brukar ändra adressen till garaget så delarna blir utkörda till stället som mussen står

Något annat som jag har råkat ut för är att jag får en lapp som säger att jag måste betala in moms och tull innan de kör ut delarna..går då till posten och betalar..klistrar kvittot på lappen och faxar det tillbaka till dem så att de kan se att allt är ok..tycker själv att detta är omständigt och tar längre tid på det här sättet

Och så finns de dem som vill ha moms och tull betallt vid leverans precis som Per säger..gäller att ha jämna pengar för de har ingen växelkassa med sig

Link to comment
Share on other sites

Jag har beställt själv vid 2 tillfällen, grejjerna är på väg men har inte dykt upp ännu...

Köpte iaf ett set med utväxling+vindrutedekal samt nytt hastighetsmätardrev till växellådan.

frakten jag debiterades för var 680kr, och tar cirkus 10-14dgr att få hem...

har också beställt ett par headers och där gick frakten på 460spänn med samma frakttid...

inte så farligt, som sagt så har ju inte grejjerna kommit än, utan väntar med att uttala mig hur frakttiden och hur paketen är i skick tills jag fått hem prylarna....

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...