Jump to content

Hjälp med prisuppskattning!


pema

Recommended Posts

Hej,

Undrar vad nedanstående beskrivning för en -65 HT bör anbringa för ca pris. Har inte hållit på med Mustanger och behöver hjälp för att avgöra om den är värd pengarna eller inte. Den är i toppskick exteriört. Tack på förhand.

P

"Det är en 302 med en c4 låda. Originalmotorn, 289 med c4 låda finnes bredvid samt reserverdelar.

Inredningen är nyrenoverad. Tex ny klädsel, rally pac, original stereo".

Få Ägare

Svensk Såld

GT Utrustad

Ny bakaxelklump

Nyrenoverade bromsar

Ny stratmotor

Ny oljekylare till låda

Nya däck

Nymonterad häst i grillen

Upplackade bromsok plus trummor

Nya kromlister till hjulhus

Link to comment
Share on other sites

Eftersom bilen inte är ihopplockad och ens går att köra kan du förvänta dig att vad som helst kan hända. Tex renovering av motor o växellåda.

Hade bilen varit ihopsatt och att den går bra så kan den vara värd 100 000. Förutsatt att den är rostfri och i orginal brukskick.

Link to comment
Share on other sites

Har renoverat 2st Mustanger som var i olika skick.

Nummer 1 var nedplockad i atomer och fick skruvas ihop från noll.

Nummer 2 var helt okej, med matching numbers, och alla orginaldetaljer på plats.

Gällande pris kan man kanske säga att en ihopskruvad, fungerande 65-66HT ligger runt 100.000:- om det nu inte är behov av ny lack, eller annat som kan kosta pengar.

Så, med 2st renoveringar i ryggen kan jag säga själv att det jäkligt skoj att skruva, men det tar tid, och kostar mer än man tror.

Var bara nu helt säker på att du får med dig allt du behöver för att få ihop bilen.

Nu gissar jag bara själv, men runt 55-60.000:- kanske är rimligt, men som sagt, det är bara min gissning i jämförelse med vad jag gav för mina 2 andra 66 HT.

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Cirka 70.000:- - 90.000:- lägg på 10-15% om det är en fabriks GT

Den är väl ihoplockad fast med en annan motor eller....

/ Fredrik

Hade en fin HT Fabriks GT för två år sedan, sålde den för 76.000:-

Men priserna går ju raskt uppåt.......

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jag kanske var lite otydlig men bilen är ihopplockad och i jättefint skick både interiört och exteriört. Går alldeles utmärkt enl. uppgift. Inte hunnit köra den själv än. Vad jag ska göra med originalmotorn som man får med vet jag inte. Vad inbringar den om man säljer?

Tack för svaren!

P

Link to comment
Share on other sites

Är den i jättefint skick så rör det sig om 120.000:-. Original motorn hade dragit upp priset ytterligare. Omöjligt att säga egentligen utan att ha sett/kört bilen. Jag har märkt att "jättefina bilar" kan se ut precis hur som helst.

Det finns ju annonser ute nu på nätet med "fina" HT bilar för mellan 90.000:- och 160.000:-

Jag har sett HT-bilar för 250.000:- i sverige, men då är de ENORMT FINA BILAR I NYSKICK!!!!!!!!!

Glöm inte att kolla koderna om det är rätt färg på lacken, inredning (pony?)m.m.

Kolla även att det inte är nytt krom till hjulhuskanterna bara för att dölja begynnande rostangrepp. Och att det inte läcker in vatten på fötterna om du häller ner det i friskluftsintaget framför vindrutan.

Får man fråga vad som begärs för bilen?

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...