mikeo cmc 748 Posted July 8, 2010 Report Share Posted July 8, 2010 Jag tänkte limma dit min interiörmatta, tänkte bara höra hur andra har gjort. Limmar man bara kanterna eller limmar man i mitten av mattan eller t.om. hela mattan? Har för mig att när jag tog bort mattan från min förra mustang så var bara kanterna limmade. Vilket blir bäst tro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted July 8, 2010 Report Share Posted July 8, 2010 Hej!Du behöver inte limma mattan. Den sitter ju fast underinstegslisterna vid dörrarna, och är ju formad efterkardantunnel och golv, så den flyttar inte på sej.Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson Posted July 8, 2010 Report Share Posted July 8, 2010 Jag klämde dit dubbelhäftande tejp på väl valda ställen, mest pga att min var extremt knölig efter att ha tillbringat sitt liv i en liten låda innan den fick komma ut. Satte ena halvan av ett kardborreband i skarven mellan främre och bakre för att få litet snyggare passning oxå.mvh, Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Limma i kanterna och där det finns risk att mattan glider. Limma lite längs kardantunnel och kring "fotbalja". Använd kontaktlim på sprayburk. Voilá Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 Posted July 9, 2010 Author Report Share Posted July 9, 2010 Har för mig att mattan i min förra bil var limmad i kantern, vet inte om det va orginal men. Blir väl en kombination av att limma och dubbelhäftande tejp. Tackar för tipsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts