Nicke73 Posted July 30, 2010 Report Share Posted July 30, 2010 Har ett problem med min 67 ht den vill inte tända på alla 8.Har bytt brytare,fördelare,cond,stift,tändkablar samt batterikablarden surar ner stift 1,4,6,7 misstänker att förgasaren en sliten då jag har bytt packningar samt alla andra detaljer i förgasaren E det någon som har haft samma problem??Har ställt flottörnivå och den är en Holley 600Tacksam för all hjälpNicke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1096 Posted July 30, 2010 Report Share Posted July 30, 2010 Klurar lite.....Tänder inte på alla 8 - Har du gnista på alla 8? Kolla enkelt med en strobelampa på varje tändkabel samt lite olika varvtal.Surar den ner på tomgång eller vid normal körning? Alltid surt på samma cylindrar? Rätt och hel tillskottsventil? Rätt bränsletryck?Har du ett insug med delat plenum eller helt öppet inuti? Kan du och om det går så prova att vända förgasaren och testa om det surar på några andra cylindrar vid tomgång, blir dock jobbigt om det ska provas under gång med vänd förgasare.Även om förgasaren är sliten så bör det inte bli så pass så det inte går att få en någorlunda tomgång...För övrigt kul att läsa fler kör Holley, alla verkar ju byta till "åderbrock".... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra Posted July 31, 2010 Report Share Posted July 31, 2010 Var noga med tändstifts gapen om dom är för stora så kanske inte gnistan orkar över. Eller om det är ihop så blir det kortslutning.Berra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted July 31, 2010 Report Share Posted July 31, 2010 Hej.Såg inte i ditt inlägg att du bytt tändspole, kanske din gamlaär kraftlös, allternativ är att lägga direktplus på tändspolens+sida för att prova om den är OK Prova gärna att lägga plus då motorn går på tomgång, är detnågot som felar så märks det bättre under gång Kanske du har fel på den s.k. motståndskabeln som annarsoriginal matar tändspolen med +. Det skall inte och kan egentligen inte bli olika förbränningpå stift genom att förgasaren är fel inställd, vanligast äratt alla stift påverkas med samma typ av utseende Jag har under mer än ett år bökat med min NYA Holley570 och inte fått motorn att gå bra, bytt allt som tänkaskan i munstycken, ställt flotörer mm, inget har hjälpt Plockade fram en av minna 3 gammla Holley 600 packadeom grundinställde, bultade på och startade upp, gick klockrent , så var inte säker på att din Holley är ok även om du packat om Men som jag skrev innan, prova att göra något med spolen, om du nu inte gjort det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted July 31, 2010 Report Share Posted July 31, 2010 Hej.Jag har under mer än ett år bökat med min NYA Holley570 och inte fått motorn att gå bra, bytt allt som tänkaskan i munstycken, ställt flotörer mm, inget har hjälpt Plockade fram en av minna 3 gammla Holley 600 packadeom grundinställde, bultade på och startade upp, gick klockrent , så var inte säker på att din Holley är ok även om du packat om Men som jag skrev innan, prova att göra något med spolen, om du nu inte gjort det Tjena, Lars!Bara en liten fråga jag har med en 570 Street avenger, Vad hade du för problem med din? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted July 31, 2010 Report Share Posted July 31, 2010 Hej.Samma förgasare, tror att det är något i tillverkning som inteär rätt, det sägs att nyare Holley inte är som dom gammla p.g.a.Asiatisk tillverkning lite sämmre med kontrollen Går kanon på högvarv, svår kall, gjort alla tänkbara inställningarchooke mm, självdör inom 10 sekunder, omstart magiskt antal3 gånger, sedan går den en stund ojämt tills den blir något varm Varm motor går den bra utan större problem men fortfarande såvill den vara grinig efter att den stått en stund Har provat med 57-62-67 munstycken, ingen större skillnad,luftskruvar har alltid måst skruvas ut ca 2½-3 varv för att få motorn att gå, bytt insprutmunstycke till de olika som finns, ingen skillnad Förgasaren är avsedd för automat och har därför el chooke,den har justerats efter alla konstens regler, enligt medföljadeDVD, föresten har hela förgasaren justeras som bekrivs föratt få fullgod funktion men inte ens det har hjälpt Jag har skruvat Holley ganska mycket och vet vad jag kanoch inte kan, det finns egentligen inga hemligheter, jagkan bara erkänna att den gamla typen som den 600 somjag monterat nu funkar hur bra som helst och är en drömgämfört med den nya 570 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicke73 Posted July 31, 2010 Author Report Share Posted July 31, 2010 Tjena igen jo jag har bytt tändspole men måste man ha motståndet eller ? E på väg och fixa nya stift samt låna en annan förgasare och testa om det funkar jag återkommer med svar inom kort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted July 31, 2010 Report Share Posted July 31, 2010 Hej.Förlåt kapningen av tråden, jag tror i alla fall attdu har något i tändning som är problemet, en annansak som inte många tänker på när dom byter tänd-kablar är att 8mm silikon kablar kan ställa till en del,för att dom ofta inte går ner ordentligt i fördelar-lockets urtag, har själv fått erfara detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1096 Posted July 31, 2010 Report Share Posted July 31, 2010 Fortsättning på Holley 570Jag har nu monterat 3 stycken på två olika bilar, min egen 67a med lite lagom 302a (högkompkolvar, kam, lite portade toppar, performer rpm insug, headers mm), en 67a med 289 (kam, weiand stealth insug och headers) samt en gång till på min 67a då min far norpade gamla 570in till en "flathead" kompressorsetup.Förgasarna har aldrig funkat rakt ur kartong... det håller jag med om. Men med en bestyckning av munstycken, justering av accpump samt ÅTDRAGNING AV SAMTLIGA FÖREKOMMANDE SKRUVFÖRBAND - kineser verkar vara försiktiga att dra åt... Bla satt accpumpmunstyckena lösa i venturin och dessa vill man ju gärna inte ha ner i motorn.I de fall det vart elchoke (2ggr) har jag valt att haka av staget som styr spjället och låsa detta fullt öppet, jag tycker det har räckt gott o väl med enbart tomgångshöjningen.Tomgången har jag inte heller nåt att anmärka på, 289an går rent o fint på tomgång - denna motor har även en bra bränsleekonomi med C4 automat. Drar i 1,7liter per mil med normal husvagn, det gör visst vissa Edelbrockare utan vagn .Min tomgång på 67 är också okej, jag har lite kam och gillar ganska låg tomgång så ligger på 600-650rpm och förgasaren är inskruvad på max vacuum på tomgångsskruvarna. I detta läget får jag givetvis möta med lite choke (läs tomgångshöjning) om motorn har vart stående en lite längre stund... Men ni kanske menar att en 40 år gammal Mustang med förgasare ska starta o gå som en ny bil?Nu kanske tråden kom av sig ordentligt men men..... Nicke73 - har du samma komp på alla cylindrar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted July 31, 2010 Report Share Posted July 31, 2010 1,4,6,7 surar, har du tvåplansinsug?Är det samma sida på spjället som matar samtliga " sura" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.