laxkungen Posted August 5, 2010 Report Share Posted August 5, 2010 På övere delen av dörrarna finns det dropplister i aluminium som går från vindruta till bakruta. Under dom är det nitat på ungefär varannan centimeter hela vägen. Nu skulle jag behöva byta dessa och undrar om denna nitade underdel hör ihop med dropplisten i aluminium? Eller om man måste köpa var för sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted August 5, 2010 Report Share Posted August 5, 2010 Om den undre delen skulle finnas som eftermarknadsdel - vilket jag starkt betvivlar - så är den garanterat såld separat och dropplisten sepatar.NPD har en del listad för 67/68 som skulle kunna vara denna del för dessa modeller ($141/st) men inget för 65/66 - bara dropplisterna, $65/par. Dock är dessa "oversized" så du måste nog ta dem via svensk leverantör.Dropplisten är fö i rostfritt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxkungen Posted August 5, 2010 Author Report Share Posted August 5, 2010 Så att ta dessa från exempelvis Virgina Classic är inte ok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted August 5, 2010 Report Share Posted August 5, 2010 visst går det, men min tanke är att det blir nog dyrt. En dealer kan ju stuva det i en container tillsammans med allt annat "skrot" och då kommer ju inte frakten explicit på den delen. ...men fråga hur de tänker packa den på VA Mustangs, det är ju väldigt lätt att skada dessa lister. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted August 5, 2010 Report Share Posted August 5, 2010 Kort fråga, vad är det för fel på de (alulisterna) som sitter? Är de fula, går utmärkt att polera dem, även gamla lackrester går lätt o få bort.Borra bort nitarna, skruva dit dem med skruv./Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxkungen Posted August 5, 2010 Author Report Share Posted August 5, 2010 Jag har rostangrepp vid nitarna på några ställen. Så nu när jag tänkte byta vinyltak så skall även detta förbättras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted August 6, 2010 Report Share Posted August 6, 2010 OK, aluminium rostar inte, bara o polera upp,,,,/Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts