Jump to content

Mustang 5.0


Corvette

Recommended Posts

Sen är det väldigt mycket SNACK om race här; var är ni när det anordnas race på diverse flygplatser runt om i mälardalen eller på Mantorp ? Man kan va snabb bakom tangenterna men kom igen nu, ut å pina Mussen på bana !

Jag kör bara på gatan, rakt fram. Min GT skulle inte klara ens ett varv på en bana, varken bromsar eller väghållning existerar.

Jodå, du kan. Det är ju det som är tjusningen med Mustang, du behöver inte köra så fort för att få ett adrenalinpåslag som heter duga :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, denna tråd urartade duktigt rent ämnesmässigt men jag gillar den! ;)

Såg en såndära ny musse iof nercabbad häromdagen, den var orginal och lät som en Toyota.

Jag stämlade fullt och automaten kastade i den lägre växeln med 25% högre tryck, V8.an vrålar och kastar sen i nästa växel med ett kraftigt sug, sicksackar lite och drar om cabben i 180 på insidan, när jag sedan sansat mig lite och nålen ligger i botten trycker jag lite lätt på bromsen och mina Brembo-ok nyper till om 14" skivorna och sänker farten snabbt bestämmt och säkert.

Jag älskar denna råa brutala bil med retro som för mig blev lika dyr som en vanlig j-vla Volvo (200 lax 1 år gammal) och sen trimmad och moddad för ca 100 lax och nära 400 häst under skalet, hyfsad väghållning och riktigt bra hjul/däck och bromsar!

Och någonstans håller jag med om att priserna för en ny är tok för mycket!

Link to comment
Share on other sites

fast med handen på hjärtat så är det väl faktiskt så grabbar och tjejer att det är väl ändå en shelby gt500 som är drömmen!!! så var det i alla fall för mig!!! m.v.h rulle 8)

Ja, så är det nog, varför åka med 300 när det finns 500 ? Jag vill alltid ha mer men vad händer när man åkt en sommar med en orginal GT500 ? Nä, då ska det väl ändras laddtryck å chippas å sänkas å ...... Listan blir lång å så står man där om några år och funderar på vad man ska hitta på nåsta gång. Nåväl, just nu är målet en GT500. (men jag har ett byte på gång mot en Mach1 70:a. Hjälp, ska man åka gammal bil :? )

Sen är det väldigt mycket SNACK om race här; var är ni när det anordnas race på diverse flygplatser runt om i mälardalen eller på Mantorp ? Man kan va snabb bakom tangenterna men kom igen nu, ut å pina Mussen på bana !

Jag skulle inte ens åka en sommar med orginal Shelby :) Hade nog beställt nytt hjul CAI o mapp redan innan bilen va hemma. 12 papp för 150 pållar till det e prisvärt!!!

Link to comment
Share on other sites

Tycker varken Corvette eller Shelby är obekväma :think:

Kopplingspedal = obekvämt. ;)

Ang modifikation av GT500, jag köper inte en kitcar för 400 000kr, det gör jag bara inte. ;)

Men Robert; är inte din GT på väg att förädlas till en 500 med tanke på bakvinge och fälgar...

Vad blir nästa steg? ;)

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Tycker varken Corvette eller Shelby är obekväma :think:

Kopplingspedal = obekvämt. ;)

Ang modifikation av GT500, jag köper inte en kitcar för 400 000kr, det gör jag bara inte. ;)

Men Robert; är inte din GT på väg att förädlas till en 500 med tanke på bakvinge och fälgar...

Vad blir nästa steg? ;)

/MOS

Nästa steg:

247_14439_a8e66666.jpg

Link to comment
Share on other sites

det där är säkert en bil med en jäkla körglädje i!! :lol: m.v.h rulle

Det är ingen bil för det första, utan lastbil med totalvikt över 5 ton. För det andra så är lastbilar gjorda för att lasta/dra saker.

Bara jag får tag på ett garage köper jag en sådan: http://www.blocket.se/jonkoping/Subaru_ ... ?ca=10&w=3

"Bara" 280hk, "bara" halva priset av en GT500 men ändå "bara" en sekund långsammare runt top gears bana än GT500. :--:lol::clap::thumbup::wave::twisted:8)

Link to comment
Share on other sites

Bara jag får tag på ett garage köper jag en sådan: http://www.blocket.se/jonkoping/Subaru_ ... ?ca=10&w=3

Har för mig att du tidigare sagt att om du köper nytt så blir det en GT500...? :eh:

/MOS

Det var då jag tänkte med hjärtat, nu använder jag hjärnan.[/quote:azf1j56p]

Att styra känslor låter sig sällan göras och tur är väl det, för hur trist vore inte livet om den enda vägen är den rationella?

Mustanger handlar om känslor - oavsett ålder eller modell :D

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu



×
×
  • Create New...