Jump to content

Automatlåda


holley600

Recommended Posts

Hej!

Skulle behöva ett råd av någon..

Jag har nyligen köpt en -71 HT aut

Problemet är att den vill inte riktigt hoppa i sista växeln alla gånger..

Har ju hört (om det stämmer) att just den växeln går i med hjälp av motorns vacum... jag har inte börjat rota eller testa en massa ännu, jag är bara tacksam för så mycket råd och tips så möjligt, innan jag börjar..

Link to comment
Share on other sites

Har precis samma fenomen på min 66ht men jag fick svaret på forumet att det sitter en ledning från insugnings röret till en liten ventil som på min låda sitter längst bak.

När du öppnar alla spjäll på förgasaren så försvinner ju det mesta vacumet i insugingsröret och lådan tror då att den inte skall lägga i sista växeln.

(Det är samma fenomen som med gamla Baggar, vindrute torkaren gick på vacumet så när du trampade gasen i botten så stannade torkaren)

Kolla om ledningen är hel eller köp en ny vacumklocka.

Det verkar vara ett vanligt problem på mustanger.

Link to comment
Share on other sites

Har precis samma fenomen på min 66ht men jag fick svaret på forumet att det sitter en ledning från insugnings röret till en liten ventil som på min låda sitter längst bak.

När du öppnar alla spjäll på förgasaren så försvinner ju det mesta vacumet i insugingsröret och lådan tror då att den inte skall lägga i sista växeln.

(Det är samma fenomen som med gamla Baggar, vindrute torkaren gick på vacumet så när du trampade gasen i botten så stannade torkaren)

Kolla om ledningen är hel eller köp en ny vacumklocka.

Det verkar vara ett vanligt problem på mustanger.

Ok,

Trodde jag var ensam om detta, och att jag fick skrota min låda och köpa ny :'(

Tack ska du ha för tipset!

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...