Jump to content

Bästa placering av lambdasond m.m.? Musse 67à


Schröder

Recommended Posts

Som rubriken lyder så håller jag som bäst på att planera att montera en smalbands lambda och en avgastemp givare på min Ford Mustang HT 67á... Den har en 302 med dubbelt avg system och tillhörande x-pipa.

Några tips på vart man lämpligast monterar dessa givare för att få så korrekt mätvärde som möjligt :?:

Är man korkad om man köper en lambda givare med en kabel, alltså utan förvärmning :?:

Har ni nåt tips eller synpunkt är det bara att skriva nån rad ;)

MVH Schröder

Link to comment
Share on other sites

I o med att den inte är förvärmd som du skriver så hade jag nog satt den så nära motorn som möjligt.

På en Fox-Mustang sitter dom på ca 15-20cm från headersanslutning och det borde ju vara okej även på en 67a..

Bilden visar förstaröret till min Fox och som du ser så hänger skarvöverfallen på lambdasondanslutningarna.

Har korta headers så läget blir nog ungefär detsamma om man även åker med gjutna grenrör.

Mitt i X-et har jag även en bredbandslambda... men den är ju förvärmd så där är det lugnt.

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Tackar för svaret!

Fick precis mina nya ljuddämpar idag "Flowtech afterburner" så till helgen skall det lindas headers och byggas ett nytt system var det tänkt...

Får se om jag satsar på en uppvärmd lambda givare ändå, verkar va mer lätt placerad...

MVH Schröder

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...