Mustangmach August 19, 2010 Report August 19, 2010 Hej,Jag har en härlig 351 clevland med lite trim.Motorn är ett 4 bultat 351 cobra jet/ boss block med 2v toppar och ett aluinsug "edelbrock" samt hög kompskolvar, 780 boss dubbelpump förgasare och kam med hydralisk in 519 och ut 519.Bilen är manuell och jag skulle vilja få ett högre effektuttag! vad skall jag prioritera.Tacksam för vägledningMvh Robban Citera
Tommyax August 19, 2010 Report August 19, 2010 Hej.Orginal 4v quench heads, alutoppar, eller aussie heads, annan utväxling i bakaxeln 3.55 eller högre./Tommy. Citera
Ingo August 22, 2010 Report August 22, 2010 Här har du lite av gurun när det gäller 351 cleveland..http://www.mustangsandmore.com/ubb/351Ctips.htmlhttp://www.carmemories.com/cgi-bin/view ... nce_id=869http://www.351c.info/forum3/viewforum.p ... 943df54b12 Citera
pools August 22, 2010 Report August 22, 2010 Hej!En fråga. Vad menas med 2-bultat resp. 4-bultat block?Är det ramöverfallens antal bultar, eller?Mvh.pools Citera
JH August 22, 2010 Report August 22, 2010 En fråga. Vad menas med 2-bultat resp. 4-bultat block?Är det ramöverfallens antal bultar, eller?Mvh.pools Citera
Ingo August 23, 2010 Report August 23, 2010 Man lär sej hela tiden. Mvh.poolspå cleveland är det inte så stor skillnad mellan 2 och fyrbultat.Extrabultarna är rätt klena där de sitter längst ut på överfallen.Går att bygga om två bultat till fyrbultat om man vill..man säger ju från experthåll att fyrbultat är inget krav,men "det är surt sa räven".. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.