ricky Posted August 20, 2010 Report Share Posted August 20, 2010 Hej=))Har råkat ut för en supertråkig sak. Efter att backat ut Mustangen ur garaget har backväxeln fastnat och går ej att får ur .Kan inte lägga i någon annan växel alls...kan bli svårt att backa hela vägen dit man ska ..Finns det någon som vet vad det kan vara som hänt...och hur det går att fixa??Tack Mia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted August 20, 2010 Report Share Posted August 20, 2010 Hej.Dum fråga kannske, automat eller manuell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ricky Posted August 20, 2010 Author Report Share Posted August 20, 2010 Hej.Dum fråga kannske, automat eller manuell Det är en manuell låda i den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted August 20, 2010 Report Share Posted August 20, 2010 Manuell 3 växlad, här kan det vara något somflyttat sig i segmentet, inställningen har kanskeblivit påverkad Manuell 4 växlad har ju en backspärr som måstelyftas, kanske den lilla vajern i spaken gått av,eller så kan det även här vara segmentet Försök att få loss eller ur växen med hjälp avatt röra växelspaken i sidled hit o dit ellertvinga den mer i lägget där den fastnat, denkan släppa taget Jag kan skanna en bild på växelspakens segment,ge mig bara din typ av växelantal, d.v.s 3 eller 4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted August 21, 2010 Report Share Posted August 21, 2010 T10 eller Top Loader? Detta är ett känt fenomen med T10. Har hänt mig ett par gångermed 65:a Shelbyn. Vad som händer är att två växlar går i samtidigt, backen och en framåt.Jag har fått det att släppa genom att starta motorn och sakta släppa kopplingen, trampa nerkopplingen och dra spaken till neutral. Om du har en Top Loader måste felet vara annat förmodligen shiftern på lådan. En annan sak det kan vara är att vajern för backspärren(4-växlad) blivit töjd och att botten klumpen i änden inte ligger dikt mot kanten i vila utanunder och låser upp backen. I detta fall mäste du ta bort spaken och få den renoverad.Bosse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts