Jump to content

Projekt: Mustang GT -03


macattac

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Steeda U/D Pulleys installerade och ny tune från Torq.

En "Ecotune" för 95 oktan som ska fokusera på bränsleekonomin. Ska bli kul att se vad det ger.

Samt en performance tune för 98 oktan. Denna invigs på EDPS Emmaboda :D

4dcb9ff51579e.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mkt mkt besviken efter EDPS Emmaboda....15,03 och 159 km/h. Ålade som en kåt orm första 30-40 metrarna, fick inget grepp alls. Oavsett burnout eller inte.

Måste sänka bilen och styva upp den...får jag greppet direkt så är det utan problem 1 sekund borta på tiden...slicks skulle ju inte skada men först vill jag se en låt 14 på gatdäcken....

Link to comment
Share on other sites

Så där...ruttnade ihop och köpte lite mer delar från Torq...sjukt mkt bättre priser än alla andra.

Blev BMR Upper & Lower Control Arms med Poly bussningar....nu ska väl röven sätta sig ordentligt vid launch.

Link to comment
Share on other sites

eftersom jag haft en 02:a och gillar dessa bilar och dessutom intresserad av hur man (som i ditt fall) kan få lite bus med relativa summor skulle jag önska lite filmer efter hand! behöver inte vara superkvalitet :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Så. Nu har jag beställt Eibach Sportline Sänkning. Sänker 2" fram och 1.8" bak....hoppas det blir bra med 19".

Bra deal från Torq. 10% Black Friday Discount, ytterligare 10% från Eibach samt $25 rabatt från Amex...blir "billiga" i slutändan. ca 1100 kronor.

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med Tokico Illumina dämpare och Eibach krängningshämmare både fram och bak!

Har även Steeda Caster/Camber plates och steeda X2 balljoints, alltså andra spindelleder...

Har tänkt sälja mina caster/camber plates om du är intresserad!

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med Tokico Illumina dämpare och Eibach krängningshämmare både fram och bak!

Har även Steeda Caster/Camber plates och steeda X2 balljoints, alltså andra spindelleder...

Har tänkt sälja mina caster/camber plates om du är intresserad!

Hur mycket?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

freddan: har läst dem, men verkar så jobbigt att "riva" halva framvagnen för att byta fjädrar....

Buset: Jag försökte och den är till salu...men jag vill inte dumpa priset med tanke på vad jag spenderat på bilen. Jag kommer lägga ut den på blocket i maj igen och sen får vi se om någon köper den. Men jag tänker inte gå ner till 80.000 kronor...då har jag kvar den.

Link to comment
Share on other sites

Kan gå att sätta dit fjädrarna med spännare...

Men det är ganska trångt kan jag tro.

Dämparen lossas med 2 skruvar från spindeln... Bromsoket sitter med 2 skruvar och sen krängningshämmar staget lossar du från bärarmen, sen ska allt komma ner... Ha en domkraft under bärarmen och sänk ner sakta bara så du inte får fjädern i pannan :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...