Lente cmc 2346 Posted September 9, 2010 Report Share Posted September 9, 2010 Hej Mustangvänner !Jag har en 351C 2V. Problemet är att en insugventil glappar i styrningen oaceptabelt mycket. Jag har inte mätt glappet. Vad gör man åt detta ? Det är ju ingen lös ventilstyrning.Borrar i en bussning eller använder en ventil med större diameter på ventilskaftet ochbrotschar upp hålet.Lente Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted September 9, 2010 Report Share Posted September 9, 2010 Hej Mustangvänner !Jag har en 351C 2V. Problemet är att en insugventil glappar i styrningen oaceptabelt mycket. Jag har inte mätt glappet. Vad gör man åt detta ? Det är ju ingen lös ventilstyrning.Borrar i en bussning eller använder en ventil med större diameter på ventilskaftet ochbrotschar upp hålet.LenteMotorrenoverare har insatshylsor som de monterar i befintlig styrning, funkar kanonbra, har använt det tom i tävlingsmotor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lente cmc 2346 Posted September 21, 2010 Author Report Share Posted September 21, 2010 Tackar Janne !Du har mekat , renoverat och inte minst förbättrat de flesta saker på bilar och har stor erfarenhet och kunskap omdetta som du gärna delar med dig av till oss andra. Du är en stor tillgång på forumet. Ventilstyrning fanns att köpa på Hansen Racing.Ytterdiameter på styrningen var ½" = ca.12,7 mm.Jag borrade 12,5 mm och svarvade ner styrningen till 12,5 + ett par hundradelar så att den inte lossnar.IMG_4273.JPG[/attachment:kkaf7bc3]IMG_4274.JPG[/attachment:kkaf7bc3]Bara att putsa till lite så är det klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts