elak007 September 25, 2010 Report September 25, 2010 Hej! var är det man ska placera garagedomkraften när man ska lyfta upp bilen fram?Vill ju helst inte behöva lyfta sida för sida, kan det vara "röret" som går mellan höger och vänster frambalk (bultat i resp.balk)? /Peter Citera
pools September 25, 2010 Report September 25, 2010 Hej!Absolut inte i "röret". Och inte i oljetråget. Jag lyfter alltidsida för sida. Det är nog det enda rätta. Och sätta den påpallbockar naturligtvis.Mvh.pools Citera
mnilsson September 25, 2010 Report September 25, 2010 Det går att lyfta i balken under kylaren för typ en snabbtitt MEN den måste vara frisk och man får ta det försiktigt så att man inte förstör grusplåten. Skall man göra nåt seriöst jobb så är det sida för sida som gäller (och pallbockar). Lyft där främre torqueboxen sitter fast i rambalken. Stabila grejor.//Mats Citera
THPA September 27, 2010 Report September 27, 2010 Hej!Absolut inte i "röret". Och inte i oljetråget. Jag lyfter alltidsida för sida. Det är nog det enda rätta. Och sätta den påpallbockar naturligtvis.Mvh.poolsvarför inte röret ..det gör jag alltid har till och med svetsat på en bredare platta..det är klart min är från 1970 .. det kanske skiljer på röret? Citera
JanneJ September 27, 2010 Report September 27, 2010 Håller inte bilen för att lyftas i balken under kylaren är det läge att sluta köra och börja reparera.Den tar nämligen upp längsgående krafter i hjulupphängningarna.. Citera
mnilsson September 27, 2010 Report September 27, 2010 Right you are men jag misstänker att det är rätt många Mustangägare som har betydligt mer rost i bilen än vad de tror (och vill veta).//Mats Citera
ThomasFB September 28, 2010 Report September 28, 2010 Hej!Absolut inte i "röret". Och inte i oljetråget. Jag lyfter alltidsida för sida. Det är nog det enda rätta. Och sätta den påpallbockar naturligtvis.Mvh.poolsvarför inte röret ..det gör jag alltid har till och med svetsat på en bredare platta..det är klart min är från 1970 .. det kanske skiljer på röret?Lyfter alltid vår 65:a (med 5.0/302) från röret, om vi inte har nån 4- pelare ledig. Kein Problem. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 28, 2010 Report September 28, 2010 Hej.Billigaste rådet är om du skall lyfta fram men garagedomkraft äratt införskaffa en regel eller hellre en planka, skall ha längdenså att den vilar under rambenen bakom sandplåten fram i höjdmed kylaren, lyften blir lite smidigare och säkrare Dessutom blir det minimalt med skador efter domkraften, användgärna en regelbit på lyftplattan på domkraften, den bygger litepå höjden och gör att du inte behöver pumpa upp så mycket Slutligen sätt alltid under pallbockar innan du stoppar in huvudetunder bilen Citera
pools October 1, 2010 Report October 1, 2010 Hej!Absolut inte i "röret". Och inte i oljetråget. Jag lyfter alltidsida för sida. Det är nog det enda rätta. Och sätta den påpallbockar naturligtvis.Mvh.poolsvarför inte röret ..det gör jag alltid har till och med svetsat på en bredare platta..det är klart min är från 1970 .. det kanske skiljer på röret?Ja, det kanske det gör. Jag vet inte. Men mitt "rör" är väldigt deformerat,om det är från lyftningar eller från sammanstötningar av trottoarkantervet jag inte. Det ser inte ut som det senare. Men eftersom det är ettrör, så blir det deformerat om man lyfter med en liten anläggningsyta. D.v.s.en domkraft.Mvh.pools Citera
Terner October 9, 2010 Report October 9, 2010 Hur får man upp "röret" under motorn på en trottoarkant????Lyfter alltid min Musse i balken under kylaren en 2tum4 brädbit som fördelar trycket och ger bättre balans kan rekommendreras!/Terner Citera
pools October 11, 2010 Report October 11, 2010 Hur får man upp "röret" under motorn på en trottoarkant????Lyfter alltid min Musse i balken under kylaren en 2tum4 brädbit som fördelar trycket och ger bättre balans kan rekommendreras!/Terner Jag vet inte vad min bil varit med om innan jag köpte den.Trottoarkanter eller inte, deformerad är den då.Dom trottoarkanter man nu har satt ut här hemma påhuvudgatan är c:a 20 cm. höga. Och en person har redanblivit "hängande" på underredet när hon försökte parkeramed två hjul på trottoaren. Mvh.pools Citera
Equus October 17, 2010 Report October 17, 2010 På det bifogade smörjschemat syns lyftpunkterna som röda rektanglar.E J Citera
Recommended Posts